Bakan Uralo\u011flu, Yerli ve Milli Ara\u00e7 \u00dcst\u00fc Sinyalizasyon Ekipman\u0131 Temini \u0130mza T\u00f6reninde konu\u015ftu.\n
Bu sabah saatlerinde Marmara Denizinde ya\u015fanan acil durum olay\u0131na ili\u015fkin Bakan Uralo\u011flu, \u0130mral\u0131 Adas\u0131n\u0131n g\u00fcney bat\u0131s\u0131nda 59 metrelik ve 6 m\u00fcrettebat\u0131n bulundu\u011fu Batuhan A isimli kuru y\u00fck gemisinden 06.32\u2019de Bakanl\u0131k sistemlerine acil durum sinyali geldi\u011fini s\u00f6yledi.\n
Uralo\u011flu, s\u00f6z konusu geminin d\u00fcn ak\u015fam saat 20.00 sular\u0131nda Marmara Adas\u0131ndan Gemlik\u2019e Dolamit madeni y\u00fckl\u00fc olarak seyre kalkt\u0131\u011f\u0131n\u0131 belirterek, \u201cB\u00f6lgeye derhal K\u0131y\u0131 Emniyeti genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcm\u00fcz ve Sahil G\u00fcvenlik Komutanl\u0131\u011f\u0131\u2019n\u0131n deniz ve hava unsurlar\u0131 y\u00f6nlendirilmi\u015ftir. B\u00f6lgedeki gemilere T\u00fcrk Radyo arac\u0131l\u0131\u011f\u0131 ile \u00e7a\u011fr\u0131lar yap\u0131lm\u0131\u015ft\u0131r. Saat 07.12 itibar\u0131yla Batuhan A isimli gemiden al\u0131nan AIS sinyal kesilmi\u015ftir.\u201d dedi.\n
Batuhan A isimli geminin \u00e7a\u011fr\u0131lara cevap verememesi nedeniyle, Arama Kurtarma Y\u00f6netmeli\u011finin (c) bendine g\u00f6re \u201cTehlike safhas\u0131\u201d ilan edildi\u011fini belirten Uralo\u011flu, \u201cBatuhan A isimli gemi son durum, TCSG 313 botu b\u00f6lgeye ula\u015fm\u0131\u015f olup b\u00f6lgede gemiye dair bir bulguya rastlan\u0131lmam\u0131\u015ft\u0131r.\n
B\u00f6lgede gerek K\u0131y\u0131 Emniyeti Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fc gerekse de Sahil G\u00fcvenlik Komutanl\u0131\u011f\u0131 unsurlar\u0131nca arama kurtarma faaliyetleri yo\u011fun bir \u015fekilde devam etmektedir. Umuyoruz ki m\u00fcrettebat\u0131m\u0131za sa\u011f salim ula\u015fmay\u0131 umuyoruz.\u201d \u0130fadelerini kulland\u0131.\n
Bakan Uralo\u011flu, Erzincan \u0130li\u00e7\u2019te ya\u015fanan g\u00f6\u00e7\u00fck ile ilgili olarak da iyi haberler almay\u0131 temenni ettiklerini ifade etti.\n
Yerli ve Milli Ara\u00e7 \u00dcst\u00fc Sinyalizasyon Ekipman\u0131 Temini kapsam\u0131nda iki stratejik kurumun i\u015f birli\u011fiyle \u00f6nemli bir projenin hayata ge\u00e7irilece\u011fini belirten Uralo\u011flu, d\u00fcnya ve uluslararas\u0131 konjonkt\u00fcre bak\u0131ld\u0131\u011f\u0131nda Cumhurba\u015fkan\u0131 Recep Tayyip Erdo\u011fan\u2019\u0131n liderli\u011finde T\u00fcrkiye\u2019nin d\u0131\u015fa ba\u011f\u0131ml\u0131l\u0131ktan kurtulmas\u0131 i\u00e7in at\u0131lan ad\u0131mlar\u0131n ne kadar \u00f6nemli oldu\u011funun vicdan sahibi herkesin daha iyi anlad\u0131\u011f\u0131n\u0131 s\u00f6yledi.\n
T\u00fcrkiye\u2019nin yerli ve milli teknoloji \u00fcr\u00fcnleriyle d\u00fcnya \u00e7ap\u0131nda k\u00fcresel \u00fcretici ve ihracat\u00e7\u0131 bir \u00fclke oldu\u011funa i\u015faret eden Uralo\u011flu, \u201cKendi u\u00e7a\u011f\u0131n\u0131, S\u0130HA\u2019s\u0131n\u0131, uydusunu, trenini, gemisini, helikopterini, tank\u0131n\u0131, arabas\u0131n\u0131 \u00fcreten bir T\u00fcrkiye var art\u0131k. Haberle\u015fme, ula\u015f\u0131m, savunma sanayi, otomotiv, denizcilik, demiryolu\u2026 Hangi alanda olursa olsun \u00f6zg\u00fcn \u00fcretime b\u00fcy\u00fck \u00f6nem veriyoruz. Kamu, \u00f6zel sekt\u00f6r ve \u00fcniversitelerimizin \u00f6nc\u00fcl\u00fc\u011f\u00fcndeki yerli ve milli projeleri kendi kaynaklar\u0131m\u0131zla, kendi teknolojimizle ve kendi i\u015f g\u00fcc\u00fcm\u00fczle hayata ge\u00e7iriyoruz. Demiryolu Ara\u00e7 \u00dcst\u00fc Sinyalizasyon Sistemleri kapsam\u0131nda TCDD Ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k ile ASELSAN\u2019\u0131n yapt\u0131\u011f\u0131 bu i\u015f birli\u011fi de bunun en g\u00fczel \u00f6rneklerinden biridir.\u201d \u015feklinde konu\u015ftu.\n
TCDD \u0130\u015fletmesi Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcn, Avrupa Birli\u011fi standard\u0131nda tren i\u015fletmecili\u011fi yapt\u0131\u011f\u0131n\u0131n alt\u0131n\u0131 \u00e7izen Uralo\u011flu, \u201cDemiryolu hatlar\u0131n\u0131n tren trafi\u011fi g\u00fcvenli\u011fini sa\u011flamak i\u00e7in Avrupa Demiryolu Trafik Y\u00f6netim ve Tren Kontrol sinyalizasyon sistemlerini kullan\u0131yoruz ve bu sistemleri ba\u015far\u0131yla y\u00f6neten \u00fclkelerden biriyiz.\u201d dedi.\n
Uralo\u011flu, demiryolu sinyal sisteminin tamamlay\u0131c\u0131 unsurunun ise ara\u00e7 \u00fcst\u00fc sinyal sistemleri oldu\u011funu ifade ederek, y\u00fcksek teknoloji ve maliyete sahip olan bu ara\u00e7 \u00fcst\u00fc sinyal sistemlerinin bug\u00fcne kadar yabanc\u0131 firmalardan tedarik edildi\u011fini, d\u0131\u015fa ba\u011f\u0131ml\u0131 olunan bu sistemlerin y\u00fcksek d\u00f6viz kayb\u0131na neden olurken yeterli teknik destek ve bilgi ak\u0131\u015f\u0131n\u0131 sa\u011flamad\u0131\u011f\u0131n\u0131 s\u00f6yledi.\n
Bakan Uralo\u011flu, \u201cSinyalizasyon sisteminin s\u00fcrd\u00fcr\u00fclebilir olmas\u0131 ve t\u00fcm trenlerde yayg\u0131nla\u015fabilmesi i\u00e7in bu alanda da milli ve yerli \u00e7al\u0131\u015fmalar ba\u015flatt\u0131k. B\u00f6ylece hem maliyetleri d\u00fc\u015f\u00fcrece\u011fiz hem de sistemi bilen teknik personelin yeti\u015ftirilmesini sa\u011flam\u0131\u015f olaca\u011f\u0131z.\u201d dedi.\n
Uralo\u011flu, sinyalizasyon ekipman\u0131 olmayan 99 adet dizel-elektrikli ana hat lokomotifimiz i\u00e7in ara\u00e7 \u00fcst\u00fc sinyalizasyon ekipman\u0131n\u0131n geli\u015ftirilmesi, imali ve montaj\u0131yla anahtar teslim olarak; ASELSAN ile TCDD Ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k A.\u015e. aras\u0131nda Ara\u00e7 \u00dcst\u00fc Sinyalizasyon Sistemi Temini Projesi ile ilgili olarak 1 milyar 690 milyon T\u00fcrk Liras\u0131 tutar\u0131nda bir s\u00f6zle\u015fme imzalad\u0131klar\u0131n\u0131 belirterek, \u015funlar\u0131 kaydetti:\n
\u201cASELSAN, hali haz\u0131rda Gayrettepe-\u0130stanbul Havaliman\u0131 Metro Hatt\u0131m\u0131zda kullan\u0131lmakta olan yerli metro sinyalizasyon sisteminden sonra lokomotif ve trenlerimiz i\u00e7in de yerli bir sinyalizasyon sistemi geli\u015ftirecek. Avrupa standartlar\u0131na g\u00f6re sertifikaland\u0131r\u0131lacak sistem ile y\u00fck ve yolcu ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131\u011f\u0131nda daha g\u00fcvenli bir trafik y\u00f6netim sistemi kurulmu\u015f olacak. 57 ay olan s\u00f6zle\u015fme s\u00fcremiz kapsam\u0131nda, 2026 y\u0131l\u0131nda 17 lokomotife, 2027 y\u0131l\u0131nda 48 lokomotife ve 2028 y\u0131l\u0131nda ise 34 lokomotife ara\u00e7 \u00fcst\u00fc sinyalizasyon ekipman\u0131m\u0131z\u0131 yerle\u015ftirece\u011fiz.\u201d\n
Sinyalizasyon sistemlerinin, teknolojik altyap\u0131 ve emniyet fonksiyonlar\u0131 sebebiyle rayl\u0131 sistemlerin en kritik par\u00e7alar\u0131 aras\u0131nda yer ald\u0131\u011f\u0131n\u0131 belirten Uralo\u011flu, \u201cGeli\u015ftirece\u011fimiz bu sistem, y\u00f6netim ve birlikte \u00e7al\u0131\u015fabilirlik y\u00f6n\u00fcnden Avrupa\u2019da ana hatlarda kullan\u0131labilecek ortak bir tren y\u00f6netim ve kontrol platformu olu\u015fturarak Avrupa Demiryolu Ajans\u0131 (ERA) taraf\u0131ndan geli\u015ftirilen ERTMS adl\u0131 sistemin standard\u0131na uygun \u00fcretilecek. B\u00f6ylece uluslararas\u0131 tren i\u015fletmecili\u011fi, Otomatik tren korumas\u0131, merkezi trafik kontrol\u00fc ile y\u00fcksek h\u0131zlarda emniyetli tren s\u00fcr\u00fc\u015f\u00fc sa\u011flayaca\u011f\u0131z.\u201d Diye konu\u015ftu.\n
Uralo\u011flu, ERTMS Sinyalizasyon Sistemi sayesinde; tren h\u0131z ve trafi\u011finin s\u00fcrekli ve anl\u0131k denetimini daha y\u00fcksek bir g\u00fcvenlik seviyesinde sa\u011flayacaklar\u0131n\u0131 belirterek, trenler aras\u0131ndaki minimum mesafenin veya s\u00fcrenin azalt\u0131lmas\u0131na izin vererek demiryolu trafik kapasitesini artt\u0131racak ve daha isabetli bir planlama yapaca\u011f\u0131z. Hat boylar\u0131nda daha az bile\u015fen kullanaca\u011f\u0131m\u0131zdan bak\u0131m maliyetlerini d\u00fc\u015f\u00fcrece\u011fiz. Demiryolu y\u00fck ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131\u011f\u0131n\u0131n rekabet g\u00fcc\u00fcn\u00fc artt\u0131rarak daha ekonomik ve \u00e7evreci bir ula\u015f\u0131m sa\u011flayaca\u011f\u0131z.\u201d\n
Uralo\u011flu, proje kapsam\u0131nda TCDD Ta\u015f\u0131mac\u0131l\u0131k personelinin e\u011fitilmesi, dok\u00fcmantasyon hizmetlerinin verilmesi, yedek malzeme tedariki ve garanti hizmetleri de mevcut oldu\u011funu s\u00f6yledi.\n
Uralo\u011flu, raydan makasa, \u00e7eken-\u00e7ekilen ara\u00e7 \u00fcretiminden sinyalizasyon sistemlerine kadar demiryolu sekt\u00f6r\u00fcn\u00fcn ihtiya\u00e7 duydu\u011fu malzemelerin temininde d\u0131\u015fa ba\u011f\u0131ml\u0131l\u0131ktan kurtulmak amac\u0131yla son 22 y\u0131lda \u00e7ok \u00f6nemli mesafeler kat edildi\u011fine i\u015faret etti.\n
T\u00dcRASA\u015e\u2019\u0131, Orta Do\u011fu\u2019nun en b\u00fcy\u00fck rayl\u0131 sistem ara\u00e7 \u00fcreticilerinden birine d\u00f6n\u00fc\u015ft\u00fcrd\u00fcklerini belirten Uralo\u011flu, ge\u00e7ti\u011fimiz hafta sonu da Sakarya\u2019da demiryolu sanayi alan\u0131nda yerli \u00fcretim yapan \u00f6zel bir \u015firketimizin \u0130svi\u00e7re Devlet Demiryolu i\u00e7in \u00fcretti\u011fi yeni nesil ak\u0131ll\u0131 demiryolu bak\u0131m ara\u00e7lar\u0131n\u0131n teslim t\u00f6renine kat\u0131ld\u0131\u011f\u0131n\u0131 s\u00f6yledi.\n
Demiryolu sanayisinin yabanc\u0131 \u00fclkelerin ihtiya\u00e7lar\u0131na da cevap verebilecek kapasiteye eri\u015fti\u011fini belirten Uralo\u011flu, \u015funlar\u0131 kaydetti:\n
\u201cT\u00fcrkiye Y\u00fczy\u0131l\u0131\u2019nda yerli ve milli demiryolu sanayisi alan\u0131nda \u00e7ok b\u00fcy\u00fck ad\u0131mlar at\u0131yor, ba\u015far\u0131lar yakal\u0131yoruz. Cumhuriyetimizin y\u00fcz\u00fcnc\u00fc y\u0131l\u0131 olan 2023 y\u0131l\u0131; ilk milli elektrikli tren setlerimizi hizmete ald\u0131\u011f\u0131m\u0131z, yerli ve milli s\u00fcr\u00fcc\u00fcs\u00fcz metro arac\u0131m\u0131z\u0131 raylara indirdi\u011fimiz, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya ba\u015flad\u0131\u011f\u0131m\u0131z bir sene oldu.\n
\u00dclkemizin saatte 160 km h\u0131za sahip \u2018Yeni Sakarya\u2019 ismini verdi\u011fimiz ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri \u00fcretime ba\u015flad\u0131k. 2030 y\u0131l\u0131na kadar bu tren setlerinin say\u0131s\u0131n\u0131 56\u2019ya tamamlamay\u0131 planl\u0131yoruz. Saatte 225 km h\u0131za sahip Milli Elektrikli H\u0131zl\u0131 Tren Seti Projesinde de tasar\u0131m \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131nda son a\u015famaya geldik. 2024 y\u0131l\u0131nda prototip \u00fcretimin tamamlanmas\u0131n\u0131 planl\u0131yoruz. Eski\u015fehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi\u2019nde de prototip imalat\u0131n\u0131 tamamlayarak raylara indirdik. Milli Banliy\u00f6 Tren Seti Prototip ara\u00e7 \u00fcretimi \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131m\u0131z devam ediyor. \u015eimdi bunlara yerli ve milli ara\u00e7 \u00fcst\u00fc sinyalizasyon ekipmanlar\u0131m\u0131z\u0131 da eklemenin gururunu ya\u015f\u0131yoruz.\u201d\n
Ula\u015ft\u0131rma ve Altyap\u0131 Bakan\u0131 Abdulkadir Uralo\u011flu, ASELSAN Genel M\u00fcd\u00fcr\u00fc Ahmet Akyol ile \u2018Yerli ve Milli Ara\u00e7 \u00dcst\u00fc Sinyalizasyon Ekipman\u0131 Temini\u2019 i\u00e7in protokol imzalad\u0131.\n","created_at":"2024-02-15T11:14:08.000000Z","updated_at":"2024-02-15T11:14:08.000000Z"}