Bakan Uralo\u011flu yapt\u0131\u011f\u0131 a\u00e7\u0131klamada, Hatay\u2019\u0131n yan\u0131 s\u0131ra b\u00f6lgenin de d\u00f6rt g\u00f6zle bekledi\u011fi \u2018Hatay-D\u00f6rtyol-Hassa Aras\u0131 Otoyol ve Demir yolu T\u00fcneli\u2019 yap\u0131m i\u015fi ihalesinin yap\u0131ld\u0131\u011f\u0131n\u0131 ve ihaleyi en d\u00fc\u015f\u00fck teklif veren firman\u0131n kazand\u0131\u011f\u0131n\u0131 ifade etti.\nEn \u00f6nemli ihtiya\u00e7lardan birisi \u2018ula\u015f\u0131m\u2019\n
Bakan Uralo\u011flu, 6 \u015eubat\u2019ta meydana gelen depremlerden sonra b\u00f6lgede en acil altyap\u0131 ihtiya\u00e7lar\u0131ndan birisinin ula\u015f\u0131m oldu\u011funu ve bu kapsamda D\u00f6rtyol-Hassa aras\u0131 20 kilometre uzunlu\u011funda Amanos Da\u011flar\u0131n\u0131n alt\u0131nda 1 adet 20 kilometre demir yolu ve 2 adet 20\u2019\u015fer kilometre otoyol t\u00fcnelinin yap\u0131lmas\u0131n\u0131n alternatif ula\u015f\u0131m altyap\u0131s\u0131 kurmak a\u00e7\u0131\u015f\u0131ndan \u00f6nem arz etti\u011fini belirtti.\nB\u00f6lgede var olan en b\u00fcy\u00fck ticaret hacmine ula\u015f\u0131m kolayl\u0131\u011f\u0131 sa\u011flanacak\n
Uralo\u011flu, D\u00f6rtyol-Hassa Demir yolu ve Otoyolu Projesi, \u0130skenderun K\u00f6rfezi\u2019ni, Amanoslar ard\u0131ndaki end\u00fcstriyel alanlara ve Gaziantep iline en k\u0131sa yoldan ba\u011flayan bir otoyol ve karayolu projesidir. Ayr\u0131ca bu yap\u0131lacak t\u00fcneller ile \u0130skenderun-Gaziantep, \u0130skenderun Kahramanmara\u015f aras\u0131nda ula\u015f\u0131m k\u0131salacak ve bu b\u00f6lgede var olan b\u00fcy\u00fck ticaret hacmine ula\u015f\u0131m kolayl\u0131\u011f\u0131 sa\u011flayacakt\u0131r.\u201d dedi.
\nProje hakk\u0131nda bilgi veren Uralo\u011flu, \u201cD\u00f6rtyol-Hassa Demir yolu ve Otoyolu Projesi kapsam\u0131nda 25 kilometrelik g\u00fczergahta, 1 adet demir yolu t\u00fcnelinin uzunlu\u011fu 20 kilometre, 2\u00d72 \u015feritli olacak olan 2 adet otoyol t\u00fcnelinin uzunlu\u011fu ise 40 kilometredir. Proje kapsam\u0131nda yap\u0131lacak olan t\u00fcnelin 3 farkl\u0131 t\u00fcpten olu\u015fmas\u0131 ve t\u00fcnel boylar\u0131n\u0131n da 20\u2019\u015fer kilometre olmas\u0131 planlanm\u0131\u015ft\u0131r. Proje iki etaptan olu\u015facak olup, t\u00fcnel yap\u0131m\u0131n\u0131 kapsayan ilk etab\u0131 Hassa kav\u015fa\u011f\u0131nda sona erecektir.\u201d a\u00e7\u0131klamas\u0131nda bulundu.\n
Karayolu ba\u011flant\u0131s\u0131 i\u00e7in de bilgi veren Uralo\u011flu, \u201cToprakkale-\u0130skenderun Otoyolundan ayr\u0131larak D\u00f6rtyol kav\u015fa\u011f\u0131ndan Amanos Da\u011flar\u0131 alt\u0131ndan ge\u00e7erek Hassa \u00fczerinden K\u0131r\u0131khan-Nurda\u011f\u0131 aras\u0131 var olan karayolu ile birle\u015fecektir.\u201d dedi.\n
Yap\u0131lacak olan D\u00f6rtyol-Hassa Demir yolu ve Otoyolu Projesi ile ula\u015f\u0131m\u0131n \u0130skenderun K\u00f6rfezi\u2019ne y\u00f6nelmesi sonucunda da Hatay ilinin, sanayi ve turizm alanlar\u0131nda da geli\u015fiminin h\u0131zlanaca\u011f\u0131n\u0131 kaydeden Uralo\u011flu \u015fu ifadelere yer verdi:\n
\u201cBu proje ile halen Amanos Da\u011flar\u0131\u2019n\u0131n kuzey ve g\u00fcney ucundan sa\u011flanan G\u00fcneydo\u011fu Anadolu B\u00f6lgesi\u2019nin ve Kahramanmara\u015f ba\u011flant\u0131l\u0131 Do\u011fu Anadolu B\u00f6lgesi\u2019nin ula\u015f\u0131m\u0131; Payas-Hassa aras\u0131 olan ve Amanos Da\u011flar\u0131\u2019n\u0131n orta b\u00f6l\u00fcm\u00fcnden ge\u00e7ilerek karayolu ile ula\u015f\u0131m yolu mesafesinde \u00f6nemli \u00f6l\u00e7\u00fcde k\u0131salmalar sa\u011flanacakt\u0131r. Ayn\u0131 \u015fekilde, Payas-Hassa-Yolba\u015f\u0131 aras\u0131na yap\u0131lacak olan demir yolu hatt\u0131 ile Hatay ve \u0130skenderun, Gaziantep ve Hassa Lojistik Alan\u0131 ile daha k\u0131sa yoldan ba\u011flanm\u0131\u015f olacakt\u0131r. Projenin; Payas-Hassa hatt\u0131 ayr\u0131 bir \u00f6neme sahip olup, h\u00e2lihaz\u0131rda, Kahramanmara\u015f ve Gaziantep\u2019ten gelen y\u00fcklerin ve yolcular\u0131n, Nurda\u011f\u0131\u2019ndan sonra, otoyol yerine Nurda\u011f\u0131-Hassa-Payas yolunu takip etmeleri halinde, ula\u015f\u0131m mesafesi \u00f6nemli \u00f6l\u00e7\u00fcde k\u0131salacakt\u0131r.\u201d\n
Uralo\u011flu, \u201cD\u00f6rtyol-Hassa Projesinin ger\u00e7ekle\u015ftirilmesi ile mevcut durumda 235 km olan Kilis-Osmaniye-\u0130skenderun g\u00fczerg\u00e2h\u0131 38,3 km, 77,3 km olan K\u0131r\u0131khan-\u0130skenderun-D\u00f6rtyol g\u00fczerg\u00e2h\u0131 15,27 kilometre, 121 km olan Nurda\u011f\u0131-Osmaniye-D\u00f6rtyol (Payas) g\u00fczerg\u00e2h\u0131 20,60 k\u00fclometre, 78,8 km olan D\u00f6rtyol-K\u0131r\u0131khan-Hassa g\u00fczerg\u00e2h\u0131 53,4 kilometre, 84 km olan Payas-Fevzipa\u015fa aras\u0131ndaki demir yolu g\u00fczerg\u00e2h\u0131 ise 29,6 km k\u0131salarak g\u00fcvenli, konforlu ve kesintisiz ula\u015f\u0131ma hizmet etmesi sa\u011flanacakt\u0131r.\u201d ifadelerini kulland\u0131.\nProje ile \u0130skenderun\u2019a olan karayolu mesafesi ciddi anlamda k\u0131salacak\n
Uralo\u011flu, \u201cG\u00fcneydo\u011fu Anadolu B\u00f6lgesi\u2019nin \u0130skenderun\u2019da ihtiya\u00e7 duydu\u011fu limanlara kavu\u015fmas\u0131yla birlikte y\u00fck trafi\u011finin Mersin yerine \u0130skenderun\u2019a kaymas\u0131 b\u00f6lgenin \u0130skenderun ile olan mevcut karayolu ba\u011flant\u0131s\u0131n\u0131n da g\u00f6zden ge\u00e7irilmesi konusunu beraberinde getirdi\u011fini ifade etti. Uralo\u011flu, \u201cD\u00f6rtyol Hassa Demir yolu ve Otoyolu Projesi \u00e7ok b\u00fcy\u00fck \u00f6nem arz etmektedir. Bu proje sayesinde \u0130skenderun\u2019a olan karayolu mesafesi ciddi anlamda k\u0131salm\u0131\u015f olacakt\u0131r.\u201d dedi.\nB\u00f6lgeye afet durumlar\u0131nda kesintisiz eri\u015fim sa\u011flanacak\n
D\u00f6rtyol-Hassa Demir yolu ve Otoyolu Projesi\u2018nin hayata ge\u00e7irilmesi ile; depreme diren\u00e7li ve karayolu ve demir yolu ula\u015ft\u0131rma altyap\u0131s\u0131 kurularak b\u00f6lgenin afet durumlar\u0131nda da kesintisiz eri\u015fim kapasitesi geli\u015ftirilecek diyen Uralo\u011flu, \u015fu ifadelere yer verdi:\n
\u201c\u0130skenderun K\u00f6rfezindeki mevcut ve yeni yap\u0131lacak olan limanlar\u0131n, Amanos Da\u011flar\u0131na \u00e7ok yak\u0131n olmas\u0131, mevcut liman ve yak\u0131n\u0131ndaki geri b\u00f6lgelerinde, yeterli depolama ve lojistik alanlar\u0131n\u0131n bulunmamas\u0131 nedeniyle, s\u00f6z konusu ihtiya\u00e7lar Hassa B\u00f6lgesindeki uygun alanlardan kar\u015f\u0131lanacak ve ekonomik hayat bu b\u00f6lgelerde canlanacakt\u0131r.\n
Do\u011fu Akdeniz ve G\u00fcneydo\u011fu Anadolu B\u00f6lgesinde yer alan illerdeki sanayi b\u00f6lgelerinin, Suriye ve Irak gibi kom\u015fu \u00fclkeler ile yap\u0131lacak olan ticarette, \u0130skenderun Limanlar\u0131n\u0131n \u00f6nemi her ge\u00e7en g\u00fcn artmakta ticaretin artt\u0131r\u0131lmas\u0131nda; yap\u0131lacak olan bu projenin katk\u0131s\u0131 \u00e7ok fazla olacakt\u0131r.\u201d\n","created_at":"2024-01-10T14:11:08.000000Z","updated_at":"2024-01-10T14:11:08.000000Z"}