Uraloğlu: Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz

Uraloğlu: Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz Bakan Uraloğlu, Düzce’de ‘Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi Açılış Töreni’ne katıldı. Törende konuşan Uraloğlu, “Bu planın Düzce’nin büyümesine, gelişmesine ve daha yaşanabilir bir şehir haline gelmesine katkı sağlayacağına canı gönülden inanıyorum. Belediyelerimizin kentsel hareketlilik planlarına destek vermeye devam edeceğiz. Hep birlikte, daha sürdürülebilir bir ulaşım...

Uraloğlu: Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Uraloğlu: Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz

Bakan Uraloğlu, Düzce’de ‘Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi Açılış Töreni’ne katıldı. Törende konuşan Uraloğlu, “Bu planın Düzce’nin büyümesine, gelişmesine ve daha yaşanabilir bir şehir haline gelmesine katkı sağlayacağına canı gönülden inanıyorum. Belediyelerimizin kentsel hareketlilik planlarına destek vermeye devam edeceğiz. Hep birlikte, daha sürdürülebilir bir ulaşım için çalışacağız.” ifadelerine yer verdi.

Ulaştırma ve haberleşmede 21 yılda birçok yatırım gerçekleştirdik

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde son 21 yıla birçok proje sığdırdıklarını ifade etti. Türkiye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık birçok yatırım gerçekleştirildiğini belirten Uraloğlu, “En son hizmete açtığımız yakın zamanda Çanakkale Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü. Gerçekten bir mühendislik eseri. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli Bir tarafta Zigana Tüneli, Ovit Tüneli, diğer tarafta Beğendik, Botan Köprüsü, öbür tarafta, Adana’da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü. Ülkemizin her tarafına birçok ulaştırma hizmetini biz özellikle AK Parti hükümetleri döneminde hayat geçirdik” dedi.

2028 Yılında bölünmüş yol ağımızı 31 bin kilometre üzerine çıkaracağız

Uraloğlu, yüksek standartlı, bölünmüş yollarla Türkiye’nin her noktasını hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde erişim sağlar hale getirildiğine dikkati çekerek, “6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı 30 bin kilometrelere, 1.714 kilometre olan otoyol ağımızı ise 3 bin 726 kilometreye yükselttik.” şeklinde konuştu.

Demir yolu uzunluğumuzu 14 bin kilometreye çıkardık

Demir yolu yatırımlarına da değinen Uraloğlu, “11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğumuzu 14 bin kilometreye çıkardık. 11 bin kilometrelik demir yolunun da neredeyse tamamını elden geçirerek yaklaşık yüzde 60-70’ini de elektrikli ve sinyalli hale getirdik.” diye konuştu.

Dünyanın 343 noktasına ülkemizden uçuşu gerçekleştiriyoruz

Havacılık yatırımlarında da ivme kazanıldığını belirten Uraloğlu, “2002’de sadece 60 noktaya uçuş gerçekleştirirken dünyanın bugün 343 nokta ülkemizden uçuş gerçekleştiriyoruz. Hava havalimanı sayımızı zaten yakından biliyorsunuz 26’dan 57’ye çıkardık. 3 tanesi devam ediyor. Onu da 60’a inşallah yakın zamanda çıkaracağız. Yine ülkemizde hava yollarında seyahat eden yolcu kapasitemizi 55 milyondan 317 milyona çıkardık. Kapasite anlamında ve 2023 yılını da yaklaşık 2016 milyonluk bir yolcu seyahat rakamıyla kapatmış bulunuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ülkemizdeki liman sayısı 152’den 197’e ulaştı

Uraloğlu, “Denizcilik alanında yat bağlama kapasitesini 8 bin 500’den, yaklaşık 25 bine çıkardık. Ülkemizdeki 152 limanı, 197’e çıkardık 37 olan tersane sayısını 85’e çıkardık. Bu çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.

Uluslararası koridor çalışmaları hızla sürdürülüyor

Uraloğlu uluslararası bütünlük sağlama adına, “Bir taraftan Bakü Tiflis Kars Demir Yolu Hattını hayata geçirdik. Bugün artık Pekin’den kalkan bir tren kesintisiz bir şekilde Londra’ya kadar, Avrupa’nın her noktasına kadar ulaşabilmektedir. Bunun alternatif güzergâhlarını bir taraftan planlıyoruz. Özellikle Zengezur Koridorunu bir taraftan planlıyoruz. Ve yine özellikle Arap Yarımadası’ndan Basra Körfezi’nden ülkemize gelecek olan yeni bir koridoru bugünlerde çalışıyoruz. Kalkınma Yolu Projesi ya da ‘kuru kanal’ olarak adlandırdığımız projeyi yine çalışıyoruz. Onu da hayata geçirdiğimizde inşallah bu uluslararası koridorlar noktasında ciddi adımları da beraberinde gerçekleştirmiş olacağız” dedi.

Boğa Dağı geçişini rahatlattık, ortak Anadolu’ya ciddi şekilde hizmet ediyor

Düzce’nin Ankara’ya olan bağlantısını sağlayan Bolu Dağı Tüneli’n de çalışmaların bittiğini hatırlatan Uraloğlu, “Çok uzun zaman Bolu Dağı Tüneli kesintiye uğramıştı. En son 2007 yılında yine Bolu Dağı Tüneli’ni bitirerek bu eski Bolu Dağı’n geçişini rahatlattık ve konforlu, emniyetli bir şehir, trafik seyri sağlamış olduk. Tabii bu sadece Düzce’ye hizmet etmiyor elbette. Doğu, batı aksında Orta Anadolu’ya çok ciddi bir şekilde hizmet etmektedir.” ifadelerini kullandı.

Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz

Uraloğlu istatistik verileri paylaşarak, 2007 yılında nüfusun yüzde 70’inin ilçelerde yaşadığı bir Türkiye’den bugün 85 milyona gelmiş Türkiye’nin yaklaşık yüzde 93’ünün artık il merkezlerinde yaşadığına dikkati çekti. Uraloğlu, “Dolayısıyla ciddi bir artış söz konusu. Biz de illerimizi, yerleşimlerimizi bu artan nüfus ihtiyacını karşılayacak şekilde mutlaka elden geçirmemiz gerekir. Tabii hepimiz evimizden ilk anda çıktığımızda karşılaştığımız mutlaka ulaşımdır. Dolayısıyla bu ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, her ilin coğrafyasının müsaade ettiği ulaşım şekline göre çözmemiz gerekir.” diye konuştu.
Uraloğlu, teknolojileri kullanarak ‘Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Projeleri’ni yaygınlaştırmak için çalışmaların hızlandırılacağını belirtti. Uraloğlu, “Bu vesileyle yapılmış olan bir çalışmanın bugün tanıtımını sizlerle beraber başlangıç yapmış oluyoruz. Bugün şehir içi ulaşım sistemlerinin yenilenebilir enerji kaynakları kaynaklı hale getirilmesi ve çevreci ulaşım türlerinin kullanım etmek amacıyla Türkiye’de aynı ölçekte belediyeler arasında gerçekten örnek teşkil edebilecek bir çalışmayı da biz burada hayata inşallah bizim arkadaşlarımızla beraber belediyemizle beraber örnek bir şekilde hayata geçirmiş olacağız.” dedi.

Artık 2028 yılı, 2035 yılı, 2053 yılı ve 2070 yılı planlamasını yapan bir Türkiye var

Uraloğlu, ziyaret vesilesiyle il yöneticilerini dinleyerek talep edilen konuları gerek bu seçim sürecinde gerekse de 2028 projeksiyonun da hayata geçireceklerini bildirdi. Uraloğlu, ”Gerçekten hani benim yaşımda olan arkadaşlar bilir. Ertesi gün acaba maaşımız bankamatiğe yattı mı diye düşünen Türkiye bugün 2028 yılı, 2035 yılı, 2053 yılı ve 2070 yılı bir yılının planlamasını yapıyoruz. Çok şükür. Bunu da Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonuyla yapıyoruz. Allah ondan razı olsun.” ifadeleriyle sözlerine son verdi.

Uraloğlu: Ulaşım problemini her ilin ihtiyacına, ulaşım şekline göre çözmeliyiz

İptal

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0 Yorum

Daha fazla gösterilecek yazı bulunamadı!

Tekrar deneyiniz.