ANKARA-BHA\nTemel E\u011fitim Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcnce 5, 6 ve 7. s\u0131n\u0131flar i\u00e7in haz\u0131rlanan \u201cafet bilinci\u201d dersinin m\u00fcfredat\u0131, Talim ve Terbiye Kurulu Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131n\u0131n onay\u0131ndan ge\u00e7ti. Afet bilinci dersi ortaokul 5, 6. ve 7. s\u0131n\u0131flarda her bir d\u00fczeyi 72 saatten olu\u015fan \u00f6\u011fretim program\u0131n\u0131 i\u00e7eriyor ve se\u00e7meli dersler kapsam\u0131nda yer al\u0131yor.\n\u00a0Afet bilinci dersinde, \u00f6\u011frencilerin afetlerde ya\u015fam becerilerini kullanmalar\u0131, ilk yard\u0131m ve \u00f6nemi ile afetlerin T\u00fcrkiye\u2019deki etkileri hakk\u0131nda bilgi sahibi olmalar\u0131, afetlerin bireye, topluma ve ekonomiye vermi\u015f oldu\u011fu zarar\u0131 kavramalar\u0131, afetlerin olas\u0131 sonu\u00e7lar\u0131n\u0131 tahmin etme becerilerini etkin bir \u015fekilde kullanmalar\u0131 gibi kazan\u0131mlar\u0131 elde etmeleri ama\u00e7land\u0131. Derste, T\u00fcrkiye Yeterlilikler \u00c7er\u00e7evesi ile uyumlu olarak \u201c\u00e7evre okuryazarl\u0131\u011f\u0131\u201d, \u201cmedya okuryazarl\u0131\u011f\u0131\u201d, \u201charita okuryazarl\u0131\u011f\u0131\u201d, \u201ckonum analizi\u201d, \u201cde\u011fi\u015fim ve s\u00fcreklili\u011fi alg\u0131lama\u201d ve \u201cmek\u00e2n\u0131 alg\u0131lama\u201d gibi becerilerin kazan\u0131lmas\u0131 i\u00e7in konular da yer ald\u0131. \u00d6\u011frenciler, bu derste \u00f6nce birinci d\u00fczeyi (afet bilinci- 1), sonra da ikinci d\u00fczeyi (afet bilinci-2) okuyacak. Ders s\u00fcresince \u00f6\u011frencilerin alana ili\u015fkin konular\u0131 ara\u015ft\u0131rarak bunlarla ilgili sunum yapmalar\u0131na imk\u00e2n sa\u011flanacak. Derslerde, drama, oyun, gezi, g\u00f6zlem, tatbikat gibi etkinliklere yer verilecek. Afet bilinci dersinin m\u00fcmk\u00fcn oldu\u011funca g\u00f6rsel materyallerle desteklenmesi ve dersin i\u015fleni\u015finde g\u00fcnl\u00fck hayatta kar\u015f\u0131la\u015f\u0131lan \u00f6rneklere yer verilmesi planlan\u0131yor. Derslerin uygulama a\u015famas\u0131nda \u00f6\u011frencilerin ya\u015fad\u0131klar\u0131 b\u00f6lgeler dikkate al\u0131narak tehlike olu\u015fturan afet risklerine odaklan\u0131lacak ve \u00f6\u011frenim s\u00fcrecinde \u00f6\u011frencilerin aktif rol almas\u0131 sa\u011flanacak.\n\u0130ki d\u00fczeyde d\u00f6rt \u00fcnitede ele al\u0131nacak\nDersin birinci d\u00fczey m\u00fcfredat\u0131nda, \u201cdo\u011fa ve insan etkile\u015fimi\u201d ve \u201cdo\u011fa kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d, ikinci d\u00fczey m\u00fcfredat\u0131nda ise \u201cdo\u011fa kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d ile \u201cinsan kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d \u00fcniteleri yer alacak. \u00d6\u011frenciler, \u201cdo\u011fa ve insan etkile\u015fimi\u201d \u00fcnitesinde risk, tehlike ve afet kavramlar\u0131n\u0131n yan\u0131 s\u0131ra afete neden olabilecek do\u011fa ile insan kaynakl\u0131 olaylar\u0131n s\u0131n\u0131fland\u0131r\u0131lmas\u0131 hakk\u0131nda bilgi edinecek ve do\u011fa kaynakl\u0131 olaylar\u0131n afet riskine d\u00f6n\u00fc\u015fmesinde insan\u0131n rol\u00fc hakk\u0131nda \u00e7\u0131kar\u0131mlarda bulunabilecek.\nAfetlere kar\u015f\u0131 bilin\u00e7li olman\u0131n afet ve acil durum y\u00f6netimindeki \u00f6nemine vurgu yap\u0131lan \u00fcnitede, ilk yard\u0131m\u0131n \u00f6ncelikli ama\u00e7lar\u0131 ile afet ve acil durum risk y\u00f6netiminde akt\u00f6r olan ulusal ve uluslararas\u0131 kurulu\u015flar\u0131n \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131n\u0131n bulundu\u011fu konu ba\u015fl\u0131klar\u0131 yer alacak. \u201cDo\u011fa kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d \u00fcnitesinde \u00f6\u011frenciler, deprem olay\u0131n\u0131n afete d\u00f6n\u00fc\u015fmesinin nedenlerini analiz edecek, deprem \u00f6ncesinde, esnas\u0131nda ve sonras\u0131nda al\u0131nmas\u0131 gereken \u00f6nlemleri \u00f6\u011frenecek ve deprem afetine maruz kal\u0131nd\u0131\u011f\u0131nda enkaz alt\u0131nda yap\u0131lmas\u0131 gerekenler hakk\u0131nda bilgi edinecek. Sel ve ta\u015fk\u0131n olaylar\u0131n\u0131n afete d\u00f6n\u00fc\u015fme nedenlerinin de yer ald\u0131\u011f\u0131 \u00fcnitede \u00f6\u011frencilerin sel ve ta\u015fk\u0131n tehlikesine kar\u015f\u0131 al\u0131nacak \u00f6nlemler ile T\u00fcrkiye\u2019de sel ve ta\u015fk\u0131n riski y\u00fcksek olan yerler hakk\u0131nda \u00e7\u0131kar\u0131mlarda bulunarak sel ve ta\u015fk\u0131n esnas\u0131nda yap\u0131lmas\u0131 gerekenleri \u00f6\u011frenmesi sa\u011flanacak. \u0130kinci d\u00fczey olan \u201cafet bilinci-2\u201d dersinde de yer alan \u201cdo\u011fa kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d \u00fcnitesinde bu kez, \u00e7\u0131\u011f olay\u0131n\u0131n afete d\u00f6n\u00fc\u015fme nedenleri, T\u00fcrkiye\u2019de \u00e7\u0131\u011f riski y\u00fcksek olan yerler, \u00e7\u0131\u011f tehlikesine kar\u015f\u0131 al\u0131nacak \u00f6nlemler, \u00e7\u0131\u011f sonras\u0131nda dikkat edilecek hususlar gibi konu ba\u015fl\u0131klar\u0131 ele al\u0131nacak. F\u0131rt\u0131nan\u0131n afete d\u00f6n\u00fc\u015fmesinin ve kurakl\u0131k tehlikesinin nedenleri ile T\u00fcrkiye\u2019de kurakl\u0131\u011f\u0131n ekonomik, \u00e7evresel ve sosyal etkilerinin analiz edilmesi, erozyon tehlikesinin nedenleri ve salg\u0131n hastal\u0131klara ili\u015fkin temel kavramlar da yine bu \u00fcnite alt\u0131nda incelenecek.\n\u0130nsan kaynakl\u0131 afetlere de yer verilecek\n\u0130kinci d\u00fczey m\u00fcfredat\u0131nda yer alan \u201cinsan kaynakl\u0131 afet t\u00fcrleri\u201d \u00fcnitesinde \u00f6\u011frencilerden insan kaynakl\u0131 afetlerin nedenleri hakk\u0131nda \u00e7\u0131kar\u0131mlarda bulunmas\u0131 beklenecek. Yang\u0131n\u0131n afete d\u00f6n\u00fc\u015fme nedenleri, ula\u015f\u0131m sistemlerindeki kazalardan kaynaklanan afetler, end\u00fcstriyel kazalar\u0131n neden oldu\u011fu zarar\u0131 \u00e7evresel, sosyal ve ekonomik boyutlar\u0131yla de\u011ferlendirilmesi gibi konu ba\u015fl\u0131klar\u0131n\u0131n bulundu\u011fu \u00fcnitede ayr\u0131ca n\u00fckleer, biyolojik ve kimyasal kaza tehlikesi durumunda al\u0131nacak \u00f6nlemler b\u00f6l\u00fcm\u00fc de bulunacak. \u00dcnitelerin genelinde \u00f6\u011frenci etkile\u015fimine \u00f6nem verilirken, \u00f6\u011frencinin aktif kat\u0131l\u0131m\u0131 i\u00e7in etkile\u015fimli tahta kullan\u0131m\u0131 ve g\u00f6rsel materyaller ile anlat\u0131ma yo\u011funluk verilecek.\n","created_at":"2023-12-02T08:34:07.000000Z","updated_at":"2023-12-02T08:34:07.000000Z"}
MEB, Afet Bilinci dersinin müfredatını hazırladı
MEB, “Afet Bilinci” dersinin müfredatını hazırladı ANKARA-BHA Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce 5, 6 ve 7. sınıflar için hazırlanan “afet bilinci” dersinin müfredatı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayından geçti. Afet bilinci dersi ortaokul 5, 6. ve 7. sınıflarda her bir düzeyi 72 saatten oluşan öğretim programını içeriyor ve seçmeli dersler kapsamında yer alıyor. Afet bilinci...
{"id":82992,"news_id":15686459,"detail":"MEB, \u201cAfet Bilinci\u201d dersinin m\u00fcfredat\u0131n\u0131 haz\u0131rlad\u0131\n