“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Yeni Müfredat Taslağı

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Yeni Müfredat Taslağı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı. Müfredat hazırlık sürecinde, çok uzun görüş alışverişleri ve kamuoyundaki yansımalar üzerinden analizler yapıldı, toplantılar düzenlendi. Bütün bu birikim, geçen yıl yaz aylarında bir veri olarak alındı ve bu veriler...

{"id":91669,"news_id":15695140,"detail":"\u201cT\u00fcrkiye Y\u00fczy\u0131l\u0131 Maarif Modeli\u201d Yeni M\u00fcfredat Tasla\u011f\u0131\nT\u00fcrkiye Y\u00fczy\u0131l\u0131 Maarif Modeli, sadece son bir y\u0131l\u0131n de\u011fil, on y\u0131ll\u0131k uzun soluklu bir \u00e7al\u0131\u015fman\u0131n \u00fcr\u00fcn\u00fc olarak ortaya \u00e7\u0131kt\u0131.\n\n\nM\u00fcfredat haz\u0131rl\u0131k s\u00fcrecinde, \u00e7ok uzun g\u00f6r\u00fc\u015f al\u0131\u015fveri\u015fleri ve kamuoyundaki yans\u0131malar \u00fczerinden analizler yap\u0131ld\u0131, toplant\u0131lar d\u00fczenlendi. B\u00fct\u00fcn bu birikim, ge\u00e7en y\u0131l yaz aylar\u0131nda bir veri olarak al\u0131nd\u0131 ve bu veriler sistematik h\u00e2le getirildi.\n\nModelin beceriler \u00e7er\u00e7evesi olu\u015fturulurken akademisyen, \u00f6\u011fretmen ve di\u011fer e\u011fitim payda\u015flar\u0131n\u0131n kat\u0131l\u0131m\u0131yla yirmi \u00e7al\u0131\u015ftay d\u00fczenlendi. Sonras\u0131nda her bir ders i\u00e7in olu\u015fturulan ekipler, y\u00fczlerce toplant\u0131 yaparak m\u00fcfredat\u0131n haz\u0131rl\u0131klar\u0131n\u0131 tamamlad\u0131.\n\nSadece yaz aylar\u0131ndan itibaren bug\u00fcne kadar 1000\u2019den fazla \u00f6\u011fretmen ve akademisyen ile toplant\u0131lar d\u00fczenlendi, 260 akademisyen 700\u2019\u00fcn \u00fczerinde de \u00f6\u011fretmen bu toplant\u0131lara s\u00fcrekli kat\u0131ld\u0131.\n\nBunun d\u0131\u015f\u0131nda ilave olarak g\u00f6r\u00fc\u015flerine ba\u015fvurulan akademisyenler ve \u00f6\u011fretmenlerle birlikte 1000\u2019in \u00fczerinde e\u011fitim payda\u015f\u0131, ortak \u00e7al\u0131\u015ft\u0131. Bakanl\u0131k merkez te\u015fkilat\u0131ndaki b\u00fct\u00fcn birimler de m\u00fcfredat i\u00e7in yo\u011fun \u00e7al\u0131\u015fma y\u00fcr\u00fctt\u00fc.\n\nBir haftal\u0131k ask\u0131 s\u00fcrecinin ard\u0131ndan \u201cT\u00fcrkiye Y\u00fczy\u0131l\u0131 Maarif Modeli\u201d, Talim ve Terbiye Kurulu Ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131nca son ele\u015ftiri, g\u00f6r\u00fc\u015f, \u00f6neri ve payla\u015f\u0131mlar do\u011frultusunda revize edilecek ve son \u015fekline ula\u015facak.\n\nYeni m\u00fcfredat, gelecek e\u011fitim \u00f6\u011fretim y\u0131l\u0131ndan itibaren okul \u00f6ncesi, ilkokul birinci s\u0131n\u0131f, ortaokul be\u015finci s\u0131n\u0131f ve lise dokuzuncu s\u0131n\u0131flarda kademeli \u015fekilde uygulanmaya ba\u015flanacak.\n\n","created_at":"2024-04-26T11:59:12.000000Z","updated_at":"2024-04-26T11:59:12.000000Z"}