DOÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Öztürk: Dijital çağda markaların iletişimi titizlikle yönetilmeli

DOÜ Öğretim Üyesi Doç. Dr. Öztürk: Dijital çağda markaların iletişimi titizlikle yönetilmeli Doğuş Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Üyesi İlknur Doğu Öztürk, son günlerde sosyal medyada sık sık gündeme gelen müşteri-marka arasındaki yanlış iletişim hakkında açıklamalarda bulundu. Doc. Dr. Öztürk, kriz yönetimi iletişiminin yanlış olduğuna değinerek müşterinin avukatlarla tehdit edildiğini, müşteriye üsttenci bir üslupla öneride...

{"id":91584,"news_id":15695055,"detail":"DO\u00dc \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Do\u00e7. Dr. \u00d6zt\u00fcrk: Dijital \u00e7a\u011fda markalar\u0131n ileti\u015fimi titizlikle y\u00f6netilmeli\n

Do\u011fu\u015f \u00dcniversitesi \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Do\u00e7. Dr. \u00dcyesi \u0130lknur Do\u011fu \u00d6zt\u00fcrk, son g\u00fcnlerde sosyal medyada s\u0131k s\u0131k g\u00fcndeme gelen m\u00fc\u015fteri-marka aras\u0131ndaki yanl\u0131\u015f ileti\u015fim hakk\u0131nda a\u00e7\u0131klamalarda bulundu. Doc. Dr. \u00d6zt\u00fcrk, kriz y\u00f6netimi ileti\u015fiminin yanl\u0131\u015f oldu\u011funa de\u011finerek m\u00fc\u015fterinin avukatlarla tehdit edildi\u011fini, m\u00fc\u015fteriye \u00fcsttenci bir \u00fcslupla \u00f6neride bulunuldu\u011funu m\u00fc\u015fteri marka \u00fczerinden prim yapmakla su\u00e7land\u0131\u011f\u0131 ve da\u011f\u0131t\u0131m kanal\u0131ndaki marka ile korkutuldu\u011funu belirtti. \u00d6zt\u00fcrk, olay\u0131n olmas\u0131 gerekti\u011fi gibi y\u00f6netilseydi krizin patlak vermeyece\u011fini s\u00f6yleyerek \u201d Normal zamanda g\u0131da sekt\u00f6r\u00fc i\u00e7in potansiyel bir aksakl\u0131k ger\u00e7ekle\u015fen olayda, telafi edecek ve sorumluluk \u00fcstlenildi\u011fini g\u00f6steren eylem ve s\u00f6ylem yeterli olacakken kriz dallan\u0131p budakland\u0131\u201d dedi.\n\u00d6zt\u00fcrk: \u0130leti\u015fimi hafife alman\u0131n bedeli a\u011f\u0131r oluyor\n

Do\u00e7. Dr. \u00dcyesi \u0130lknur Do\u011fu \u00d6zt\u00fcrk, Hashtag\u2019in topluluk ve kamuoyu olu\u015fturmadaki \u00f6nemine vurgu yaparak \u201d CEO bir \u00f6z\u00fcr mesaj\u0131 yay\u0131nland\u0131. Ancak bu \u00f6z\u00fcrde, herhangi bir pi\u015fmanl\u0131k, telafi bilgisi verilmemi\u015f ya\u015fanan kriz ile ilgili sorumluluk \u00fcstlenilmemi\u015fti. Bu s\u00fcre\u00e7te y\u00f6netici ve markas\u0131 \u00f6nemsenirken, t\u00fcketici de\u011fersizle\u015ftirilmi\u015fti. T\u00fcketici ilgi g\u00f6rmek, de\u011ferli oldu\u011funu g\u00f6rmek ister. G\u00f6r\u00fclmedi\u011finde ka\u00e7\u0131n\u0131lmaz olan t\u00fcketici davran\u0131\u015f\u0131 da geldi ve marka boykot edilmeye ba\u015fland\u0131. Stratejik y\u00f6netilmesi gereken ileti\u015fim konusunda yap\u0131lan hatalar, markay\u0131 daha da zor bir duruma s\u00fcr\u00fckledi. Sadece t\u00fcketici de\u011fil markan\u0131n da\u011f\u0131t\u0131m kanal\u0131nda yer alan t\u00fcm kurumlar, marka ile ili\u015fkisini durdurdu, sat\u0131\u015ftan kald\u0131rd\u0131\u201d diye konu\u015ftu. \u00d6zt\u00fcrk, markalar\u0131n m\u00fc\u015fterilerle olan ili\u015fkisinde \u00fcslubun \u00f6nemli oldu\u011funu a\u00e7\u0131klayarak ileti\u015fimi y\u00f6netme i\u015fini konunun uzman\u0131na b\u0131rak\u0131lmas\u0131 gerekti\u011fini belirtti. \u00d6zt\u00fcrk \u201ct\u00fcketici art\u0131k ne s\u00f6yledi\u011finden \u00e7ok nas\u0131l s\u00f6ylendi\u011fini \u00f6nemsiyor. \u0130leti\u015fimi hafife alman\u0131n bedeli a\u011f\u0131r oluyor\u201d \u015feklinde konu\u015ftu.\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n

\u00a0\n","created_at":"2024-04-25T11:03:12.000000Z","updated_at":"2024-04-25T11:03:12.000000Z"}