Türkiye turizminde ‘Gastronomi’ öne çıkıyor

Ankara’da, Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürlüğü’nce desteklenen, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi (AHBVÜ) ve İnternet Medya ve Bilişim Federasyonu (İMEF) tarafından “Gastronomi Turizmi ve Turizmin Tanıtımında Medyanın Rolü” paneli gerçekleştirildi. Hacı Bayram Veli Üniversitesi (AHBVÜ) Turizm Fakültesi’nde gerçekleştirilen panelde, 7 farklı coğrafi bölgeden oluşan ülkemizin, her bölgesinin mutfağının başka ülkeye aitmiş gibi...

{"id":89577,"news_id":15693044,"detail":"

Ankara\u2019da, K\u00fclt\u00fcr ve Turizm Bakanl\u0131\u011f\u0131 Telif Haklar\u0131 Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fc\u2019nce desteklenen, Ankara Hac\u0131 Bayram Veli \u00dcniversitesi (AHBV\u00dc) ve \u0130nternet Medya ve Bili\u015fim Federasyonu (\u0130MEF) taraf\u0131ndan \u201cGastronomi Turizmi ve Turizmin Tan\u0131t\u0131m\u0131nda Medyan\u0131n Rol\u00fc\u201d paneli ger\u00e7ekle\u015ftirildi.\n

Hac\u0131 Bayram Veli \u00dcniversitesi (AHBV\u00dc) Turizm Fak\u00fcltesi\u2019nde ger\u00e7ekle\u015ftirilen panelde, 7 farkl\u0131 co\u011frafi b\u00f6lgeden olu\u015fan \u00fclkemizin, her b\u00f6lgesinin mutfa\u011f\u0131n\u0131n ba\u015fka \u00fclkeye aitmi\u015f gibi zengin ve \u00f6zg\u00fcn oldu\u011fu vurguland\u0131. Bunun en bariz \u00f6rneklerinden birinin illerimizin sahip olduklar\u0131 co\u011frafi i\u015faretli yemekler oldu\u011fu belirtilen panelde 2021 y\u0131l\u0131 eyl\u00fcl ay\u0131 itibari ile 868 co\u011frafi i\u015faretli lezzetin kay\u0131t alt\u0131na al\u0131narak korundu\u011fu kaydedildi.
\nGordion\u2019dan ba\u015flayarak 5000 y\u0131ll\u0131k tarihe hakim ba\u015fkent Ankara\u2019n\u0131n ayn\u0131 geleneksel lezzetlere sahip oldu\u011fu vurgulanan panelde, Ankara d\u00f6neri, Ankara tavas\u0131, Ankara simidi, Ankara erke\u00e7 past\u0131rmas\u0131 gibi \u00fcr\u00fcnlerin co\u011frafi i\u015faretli lezzetler aras\u0131nda yer ald\u0131\u011f\u0131 belirtildi.\n

Panlede ayr\u0131ca TURSAB\u2019\u0131n gastronomi turizmi \u00fczerine yapt\u0131\u011f\u0131 ara\u015ft\u0131rmaya g\u00f6re; D\u00fcnyada turistlerin y\u00fczde 88.2\u2019si \u2019Destinasyon se\u00e7erken yemek \u00e7ok \u00f6nemli\u2018 dedi\u011fine i\u015faret edilirken, T\u00fcrkiye turizminin gelirlerinin 5\u2019te birinin yeme-i\u00e7me sekt\u00f6r\u00fcnden geldi\u011fi kaydedildi.\n

Panelde, \u201cGastronomi sadece yemeklerin incelendi\u011fi bir alan de\u011fil, yemeklerin k\u00fclt\u00fcrel olarak yans\u0131malar\u0131n\u0131 da ifade eden bir aland\u0131r. Yemekler yap\u0131l\u0131\u015f\u0131ndan, ismini alma hikayelerine, malzemelerinin yeti\u015ftirilmesinden, ya\u015fan\u0131lan co\u011frafyaya her t\u00fcrl\u00fc bilgiyi bizlere ifade eden bir k\u00fclt\u00fcrel \u00f6gedir. Fakat k\u00fclt\u00fcr habercili\u011finin geleneksel ve dijital medya da reyting kayg\u0131s\u0131 ile \u00e7ok fazla \u00f6nemsenmemesi, genelde markalar\u0131n sponsorluklar\u0131 kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131nda \u201d gurme\u201d dedi\u011fimiz haberlerin yap\u0131lmas\u0131, i\u015fin k\u00fclt\u00fcrel miras yan\u0131n\u0131 zay\u0131f b\u0131rakm\u0131\u015ft\u0131r. Verilere g\u00f6re turist ba\u015f\u0131na 828 dolar olan harcaman\u0131n 157 dolar\u0131 yeme i\u00e7meye gitti\u011fi bir ortamda hem ekonomik hem de k\u00fclt\u00fcrel olarak gastronomi daha fazla \u00f6nemsenmelidir\u201d vurgusu yap\u0131ld\u0131.\n","created_at":"2024-03-17T20:05:10.000000Z","updated_at":"2024-03-17T20:05:10.000000Z"}