“Demiryolu altyapısı elverdiği sürece…”

“Demiryolu altyapısı elverdiği sürece…” BHA-AZERBAYCAN   Azerbaycan’da hızlı trenlerin hızının yavaşlığından bahseden ulaşım konularında uzman Elmaddin Muradlı, Yenicag.az’a yaptığı açıklamada bu düşüncelerini dile getirdi.   Ona göre trenin hız limiti demiryolu altyapısının elverdiği ölçüde belirleniyor:   “Hızlı tren ile hızlı tren aslında ayrı kavramlardır. Azerbaycan’da hızlı trenler kullanılsa da ülkemizde henüz hızlı tren bulunmuyor. Trenin...

{"id":88891,"news_id":15692358,"detail":"\u201cDemiryolu altyap\u0131s\u0131 elverdi\u011fi s\u00fcrece\u2026\u201d\n

BHA-AZERBAYCAN\n

\u00a0\n

Azerbaycan\u2019da h\u0131zl\u0131 trenlerin h\u0131z\u0131n\u0131n yava\u015fl\u0131\u011f\u0131ndan bahseden ula\u015f\u0131m konular\u0131nda uzman Elmaddin Muradl\u0131, Yenicag.az\u2019a yapt\u0131\u011f\u0131 a\u00e7\u0131klamada bu d\u00fc\u015f\u00fcncelerini dile getirdi.\n

\u00a0\n

Ona g\u00f6re trenin h\u0131z limiti demiryolu altyap\u0131s\u0131n\u0131n elverdi\u011fi \u00f6l\u00e7\u00fcde belirleniyor:\n

\u00a0\n

\u201cH\u0131zl\u0131 tren ile h\u0131zl\u0131 tren asl\u0131nda ayr\u0131 kavramlard\u0131r. Azerbaycan\u2019da h\u0131zl\u0131 trenler kullan\u0131lsa da \u00fclkemizde hen\u00fcz h\u0131zl\u0131 tren bulunmuyor. Trenin h\u0131z limiti demiryolu altyap\u0131s\u0131n\u0131n izin verdi\u011fi \u00f6l\u00e7\u00fcde al\u0131n\u0131yor.\n

\u00a0\n

Bug\u00fcn Azerbaycan\u2019da \u00fcretilen demiryolu hatlar\u0131n\u0131n b\u00fcy\u00fck bir k\u0131sm\u0131 yirmi-k\u0131rk y\u0131ld\u0131r s\u00fcrekli \u00e7al\u0131\u015fan hatlard\u0131r. \u015eu anda \u00e7ok ciddi bir \u015fekilde onar\u0131lmalar\u0131 gerekiyor. Hatlarda y\u00fcksek h\u0131zda ara\u00e7 kullanmak \u00e7ok tehlikeli olabilir. Demiryolu hatlar\u0131n\u0131n \u00e7o\u011fu \u00f6yle b\u00f6lgelerden ge\u00e7iyor ki, o y\u00f6nlerde h\u0131zl\u0131 hareket etmek m\u00fcmk\u00fcn de\u011fil. Yerle\u015fim yerlerinin yak\u0131n\u0131ndan ge\u00e7en bu hatlarda y\u00fcksek h\u0131z ciddi sonu\u00e7lar do\u011furabilmektedir.\n

\u00a0\n

Bug\u00fcn demiryolunda yap\u0131lan reformlar hatlar\u0131n onar\u0131m\u0131 ile ilgilidir. Trenin h\u0131z\u0131n\u0131n bir\u00e7ok y\u00f6nde 140 km\/saat\u2019e kadar \u00e7\u0131kt\u0131\u011f\u0131n\u0131 g\u00f6zlemlesek de, tren hatt\u0131ndan ge\u00e7en yerle\u015fim yerleri, b\u00fcy\u00fckba\u015f hayvanlar ve insanlar da dikkate al\u0131nd\u0131\u011f\u0131nda bu h\u0131z\u0131n di\u011fer b\u00f6lgelerde 50-60 km\/saat\u2019e kadar d\u00fc\u015ft\u00fc\u011f\u00fcne tan\u0131k oluyoruz. . Tren hatlar\u0131n\u0131n s\u00f6k\u00fcl\u00fcp s\u0131f\u0131rdan yap\u0131lmas\u0131 \u00e7ok para gerektirdi\u011finden h\u0131z mevcut \u015fartlara g\u00f6re se\u00e7ilmektedir.\n\n\n

\u0130smay\u0131l Bakuvi\n\n

www.yenicag.az\n\n

\n window.fbAsyncInit = function() {\n FB.init({\n appId : '386856204850963',\n xfbml : true,\n version : 'v3.3'\n });\n FB.AppEvents.logPageView();\n };\n (function(d, s, id){\n var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];\n if (d.getElementById(id)) {return;}\n js = d.createElement(s); js.id = id;\n js.src = \"https:\/\/connect.facebook.net\/az_AZ\/sdk.js\";\n fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);\n }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));\n\n","created_at":"2024-03-05T18:19:10.000000Z","updated_at":"2024-03-05T18:19:10.000000Z"}