Dr. Şahingöz: Yemekler o yerin kimliğini belirler 

Dr. Şahingöz: Yemekler o yerin kimliğini belirler  AHBVÜ ve İMEF işbirliği ile gerçekleştirilen “Gastronomi Turizmi ve Turizmin Tanıtımında Medyanın Rolü” panelinde konuşma yapan AHBVÜ Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Semra Akar Şahingöz, festivaller, yemekler ve halk anlatılarının gastronomi turizmine etkilerine ve bu etkileşimin turizme katkılarını ele aldı.   “Festivaller büyük bir...

{"id":88820,"news_id":15692287,"detail":"Dr. \u015eahing\u00f6z: Yemekler o yerin kimli\u011fini belirler\u00a0\n

AHBV\u00dc ve \u0130MEF i\u015fbirli\u011fi ile ger\u00e7ekle\u015ftirilen \u201cGastronomi Turizmi ve Turizmin Tan\u0131t\u0131m\u0131nda Medyan\u0131n Rol\u00fc\u201d panelinde konu\u015fma yapan AHBV\u00dc Gastronomi ve Mutfak Sanatlar\u0131 B\u00f6l\u00fcm\u00fc \u00f6\u011fretim \u00fcyesi Prof. Dr. Semra Akar \u015eahing\u00f6z, festivaller, yemekler ve halk anlat\u0131lar\u0131n\u0131n gastronomi turizmine etkilerine ve bu etkile\u015fimin turizme katk\u0131lar\u0131n\u0131 ele ald\u0131. \u00a0\n

\n\u201cFestivaller b\u00fcy\u00fck bir \u00e7ekim merkezidir\u201d\u00a0\n

Prof. Dr. Semra Akar \u015eahing\u00f6z festivallerin ekonomik, k\u00fclt\u00fcrel, politik ve bir\u00e7ok yarar\u0131na de\u011finerek \u201cFestivaller sadece yerel halk i\u00e7in de\u011fil ayn\u0131 zamanda ayn\u0131 zamanda ziyaret\u00e7iler i\u00e7in de b\u00fcy\u00fck bir \u00e7ekim merkezi olu\u015ftururlar\u201d dedi. \u00a0\n\u201cYemekler o yerin kimli\u011fini belirler\u201d\u00a0\n

Dr. \u015eahing\u00f6z konu\u015fmas\u0131n\u0131n devam\u0131nda yemeklerin k\u00fclt\u00fcrel \u00f6nemine ve turizme olan katk\u0131lar\u0131ndan bahsetti. \u015eahing\u00f6z \u201cBir \u00fclkenin veya \u015fehrin yemekleri, o yerin kimli\u011fini belirler ve turistler i\u00e7in o destinasyonun ke\u015ffedilmesinde b\u00fcy\u00fck bir rol oynar. G\u00fcn\u00fcm\u00fczde turistler art\u0131k sadece mekanlar\u0131 ziyaret etmekle kalmay\u0131p ayn\u0131 zamanda o \u00fclkenin veya \u015fehrin mutfa\u011f\u0131na da ilgi g\u00f6stermektedirler. Bu da gastronomi turizminin canlanmas\u0131na katk\u0131 sa\u011flamaktad\u0131r\u201d \u015feklinde konu\u015ftu.\u00a0\n

\n\u201cHalk anlat\u0131lar\u0131 k\u00fclt\u00fcrel hazinedir\u201d\u00a0\n

\u015eahing\u00f6z \u201cHalk anlat\u0131lar\u0131 bir toplumun tarihini, mitolojisini, efsanelerini ve masallar\u0131n\u0131 i\u00e7erek \u00f6nemli birer k\u00fclt\u00fcrel hazinedir\u201d diyerek rit\u00fceller ve halk anlat\u0131lar\u0131n\u0131n gastronomi turizminin geli\u015ftirilmesinde pazarlama arac\u0131 olarak kullan\u0131labilece\u011fini s\u00f6yledi.\u00a0\u00a0\n

Panelde konu\u015fan AHBV\u00dc \u0130leti\u015fim Fak\u00fcltesi Gazetecilik B\u00f6l\u00fcm\u00fc Dr. \u00d6\u011fr. \u00dcyesi \u015eeyda Ko\u00e7ak Kurt, geleneksel medya, sosyal medya ve gastronomi ili\u015fkisi hakk\u0131nda a\u00e7\u0131klamalarda bulundu. Gastronominin birle\u015ftirici bir g\u00fcc\u00fc oldu\u011funu belirten Kurt \u201cOrtak bir ilgi alan\u0131 olmayan ki\u015filer kendilerini ayn\u0131 yeme\u011fi payla\u015f\u0131rken bulabilirler\u201d dedi.\u00a0\n

\nYeme deneyimi unutulmaz k\u0131l\u0131nmal\u0131\u00a0\n

Dr. \u00d6\u011fretim \u00dcyesi Kurt \u201cGastronomi turizminin geli\u015ftirilmesi ve pazarlanmas\u0131ndaki temel unsurlardan biri yemek yeme deneyimini unutulmaz k\u0131lmak i\u00e7in ona de\u011fer katman\u0131n yollar\u0131n\u0131 bulabilmektir\u201d dedi. Kurt konu\u015fmas\u0131nda \u015funlar\u0131 kaydetti:\u00a0\n

\u201cGastronomi bu anlamda olduk\u00e7a karma\u015f\u0131k ve yo\u011fun \u015fekilde insan hayat\u0131n\u0131n i\u00e7erisinde yer al\u0131r ve bu \u00f6nemi onu medya ara\u00e7lar\u0131n\u0131n da merkezine ta\u015f\u0131r. Bir e\u011filim olarak ifade edilebilecek olan yemek medyas\u0131 bug\u00fcn, e\u011flence anlay\u0131\u015f\u0131n\u0131n da hakim oldu\u011fu bir g\u00f6steri d\u00fcnyas\u0131n\u0131n i\u00e7inde yer almaktad\u0131r. \u00d6zellikle yemek programlar\u0131n\u0131n ve yar\u0131\u015fmalar\u0131n\u0131n, gurme gezi programlar\u0131n\u0131n, bloglar\u0131n, gurme sosyal medya influencerlar\u0131n\u0131n ve yemekle ilgili dijital i\u00e7erik \u00fcreticilerinin yayg\u0131nl\u0131\u011f\u0131 dikkat \u00e7ekmektedir. G\u0131da arz\u0131n\u0131n k\u00fcreselle\u015fmesi ve bilgiye eri\u015fimin artmas\u0131, haber medyas\u0131na hakim olan korkularla birlikte g\u0131da ile ilgili risk bilincinin artmas\u0131 sonucunu do\u011furmu\u015ftur. \u00d6rne\u011fin, g\u0131da g\u00fcvenli\u011fi ile ilgili haberlerin medyada s\u0131k s\u0131k yer almas\u0131yla birlikte, pestisit, g\u0131da katk\u0131 maddeleri ve koruyucular\u0131n kullan\u0131m\u0131yla ilgili t\u00fcketici endi\u015felerinde \u00f6nemli art\u0131\u015flar olabilmektedir\u201d\u00a0\n","created_at":"2024-03-05T07:54:09.000000Z","updated_at":"2024-03-05T07:54:09.000000Z"}