“EğitiJAM” K12 Oyun Geliştirme Maratonu projesi başlıyor

Bilişim Teknolojileri Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Burcu Yılmaz konuyla ilgili yaptığı açıklamada projeye ilişkin bilgiler verdi. Maraton öncesi öğrencilere seminer, eğitim, danışman öğretmen ve mentörlük desteği sağlanan Eğitijam’in temel amacını anlatan Yılmaz, “Türkiye’deki oyun ekosistemini eğitim kurumları aracılığı ile büyütmek, ilgili eğitmenlerin bilgi ve deneyimini artırmak, k12 seviyesindeki öğrencilerde oyun geliştirme farkındalığını yükseltmek, eğitim/öğretim...

{"id":87624,"news_id":15691091,"detail":"

Bili\u015fim Teknolojileri E\u011fitimcileri Derne\u011fi Y\u00f6netim Kurulu Ba\u015fkan\u0131 Burcu Y\u0131lmaz konuyla ilgili yapt\u0131\u011f\u0131 a\u00e7\u0131klamada projeye ili\u015fkin bilgiler verdi. Maraton \u00f6ncesi \u00f6\u011frencilere seminer, e\u011fitim, dan\u0131\u015fman \u00f6\u011fretmen ve ment\u00f6rl\u00fck deste\u011fi sa\u011flanan E\u011fitijam\u2019in temel amac\u0131n\u0131 anlatan Y\u0131lmaz, \u201cT\u00fcrkiye\u2019deki oyun ekosistemini e\u011fitim kurumlar\u0131 arac\u0131l\u0131\u011f\u0131 ile b\u00fcy\u00fctmek, ilgili e\u011fitmenlerin bilgi ve deneyimini art\u0131rmak, k12 seviyesindeki \u00f6\u011frencilerde oyun geli\u015ftirme fark\u0131ndal\u0131\u011f\u0131n\u0131 y\u00fckseltmek, e\u011fitim\/\u00f6\u011fretim ama\u00e7l\u0131 oyun fikirlerinin geli\u015ftirilmesini sa\u011flamak, \u00f6\u011fretmen-\u00f6\u011frenci etkile\u015fimini art\u0131rmak, ileride kurulacak st\u00fcdyolar\u0131n tohumlar\u0131n\u0131 atmak, e\u011fitimcilerin ve ebeveynlerin oyun sekt\u00f6r\u00fcne kar\u015f\u0131 bak\u0131\u015f a\u00e7\u0131lar\u0131n\u0131 de\u011fi\u015ftirmek, oyun geli\u015ftirme, oyun tasarlama ve oyun sanat\u00e7\u0131s\u0131 e\u011fitimlerinin \u00f6nemine vurgu yapmak ve oyun sekt\u00f6r\u00fcn\u00fcn ihtiya\u00e7 duydu\u011fu nitelikli\/\u00fcreten bireyleri yeti\u015ftirmektir\u201d dedi.\n

\u201cBu y\u0131l hedef 1000 oyun tasar\u0131mc\u0131s\u0131n\u0131n kat\u0131lmas\u0131\u201d\n

Ge\u00e7en y\u0131l \u201cHatalar\u0131ndan Ders \u00c7\u0131kar\u201d temas\u0131yla \u00e7evrimi\u00e7i olarak d\u00fczenlenen E\u011fitiJAM\u2019e 132 tak\u0131mdan 413 \u00f6\u011frencinin kat\u0131ld\u0131\u011f\u0131n\u0131, 44 oyunun maraton s\u00fcrecinde tamamlanarak de\u011ferlendirmeye al\u0131nd\u0131\u011f\u0131n\u0131 ifade eden Y\u0131lmaz, \u201cBu y\u0131l 1000 oyun tasar\u0131mc\u0131s\u0131n\u0131n kat\u0131lmas\u0131 beklenen E\u011fitiJAM\u2019e t\u00fcm ortaokul ve lise \u00f6\u011frencileri 2-5 ki\u015filik tak\u0131mlar ile ba\u015fvurabilir. 06.03.2024 tarihinde yap\u0131lacak a\u00e7\u0131l\u0131\u015f ile seminer ve e\u011fitim d\u00f6neminin ba\u015flayaca\u011f\u0131 E\u011fitiJAM\u2019in maraton s\u00fcreci 3-5 May\u0131s 2024 tarihlerinde \u00e7evrimi\u00e7i olarak ger\u00e7ekle\u015ftirilecektir. Finale kalan tak\u0131mlar 11-12 Haziran 2024 tarihlerinde Ankara\u2019da a\u011f\u0131rlanacakt\u0131r. Daha ayr\u0131nt\u0131l\u0131 bilgi ve ba\u015fvuru i\u00e7in https:\/\/egitijam.bte.org.tr\/ ba\u011flant\u0131s\u0131ndan etkinlik sitesine ula\u015f\u0131labilir\u201d ifadelerini kulland\u0131.\n

\n

\u00a0\n

\n

\u00a0\n

\u00a0\n","created_at":"2024-02-20T09:19:09.000000Z","updated_at":"2024-02-20T09:19:09.000000Z"}