\u00a0ATSO Aral\u0131k ay\u0131 meclisi, Meclis Ba\u015fkan\u0131 Ahmet \u00d6zt\u00fcrk ba\u015fkanl\u0131\u011f\u0131nda Y\u00f6netim Kurulu Ba\u015fkan\u0131 Ali Bahar, y\u00f6netim kurulu ve meclis \u00fcyelerinin kat\u0131l\u0131m\u0131yla yap\u0131ld\u0131. ATSO\u2019nun 2023 y\u0131l\u0131 son meclisinde de\u011ferlendirmelerde bulunan ATSO Ba\u015fkan\u0131 Ali Bahar, Korkuteli OSB\u2019de gelinen son noktada mevcut kapasitenin d\u00f6rt kat\u0131 kadar yat\u0131r\u0131m ve tahsis ba\u015fvurusu ald\u0131klar\u0131n\u0131 a\u00e7\u0131klad\u0131. Bahar, \u201cBu ilgi ve talep Korkuteli OSB\u2019yi mermer ihtisas OSB\u2019den karma OSB\u2019ye d\u00f6n\u00fc\u015ft\u00fcrmenin ne kadar do\u011fru bir karar oldu\u011funu \u00e7ok net bir \u015fekilde ortaya koyuyor. Tahsis prensipleri, birim fiyatlar\u0131, uzun vadeli tahsis \u00f6deme planlar\u0131, tahmini yat\u0131r\u0131m b\u00fct\u00e7esi ve gelir-gider b\u00fct\u00e7esi netle\u015fti. Tahsis talebi yapan firmalar ile \u00f6n tahsis protokol\u00fc \u00fczerinden g\u00f6r\u00fc\u015fmelere ba\u015fland\u0131\u201d dedi.\n
Ali Bahar, ge\u00e7ti\u011fimiz g\u00fcnlerde Organize Sanayici \u0130\u015fdamlar\u0131 Derne\u011fi (OS\u0130AD) ile yap\u0131lan toplant\u0131da g\u00fcndeme gelen trafik sorunu ve buna ba\u011fl\u0131 kad\u0131n istihdam\u0131nda d\u00fc\u015f\u00fc\u015f ya\u015fand\u0131\u011f\u0131n\u0131 a\u00e7\u0131klad\u0131. Bahar, \u201cHer ge\u00e7en g\u00fcn yo\u011funla\u015fan trafik nedeniyle, Antalya OSB\u2019deki kad\u0131n istihdam\u0131nda ciddi d\u00fc\u015f\u00fc\u015fler ya\u015fand\u0131\u011f\u0131, gerek mesai ba\u015flang\u0131c\u0131 ve gerekse bitiminde ya\u015fanan verim kayb\u0131, insani ya\u015fam ko\u015fullar\u0131n\u0131n trafik nedeniyle ortadan kalkmas\u0131, konu\u015fulan en \u00f6nemli, \u00e7arp\u0131c\u0131 ve dikkat \u00e7ekici konular\u0131n ba\u015f\u0131ndayd\u0131. Antalya\u2019daki ara\u00e7 say\u0131s\u0131 T\u00fcrkiye ortalamas\u0131ndan \u00e7ok daha h\u0131zl\u0131 bir bi\u00e7imde art\u0131yor. 1994\u2019te 200, 2005\u2019te 500 bin olan Antalya\u2019daki ara\u00e7 say\u0131s\u0131, 2017\u2019de 1 milyonu a\u015ft\u0131. Bug\u00fcn ise Antalya\u2019ya kay\u0131tl\u0131 1,4 milyon ara\u00e7 var. \u0130stanbul, Ankara ve \u0130zmir\u2019den sonra T\u00fcrkiye\u2019deki en fazla ara\u00e7 Antalya\u2019da\u201d dedi.\n
T\u00fcrkiye\u2019deki her 20 ara\u00e7tan birinin Antalya yollar\u0131nda oldu\u011funu belirten Bahar, \u201cYollar\u0131m\u0131z\u0131 ve otoparklar\u0131m\u0131z\u0131 dikkate ald\u0131\u011f\u0131m\u0131zda bu \u00e7ok y\u00fcksek bir oran. T\u00fcrkiye genelinde 1000 ki\u015fi ba\u015f\u0131na 332 ara\u00e7 d\u00fc\u015ferken, bu oran Antalya\u2019da 532. N\u00fcfusa oranlad\u0131\u011f\u0131m\u0131zda Mu\u011fla ve Burdur\u2019dan sonra ara\u00e7 yo\u011funlu\u011funun en y\u00fcksek oldu\u011fu il yine biziz. Antalya do\u011fal n\u00fcfus art\u0131\u015f\u0131n\u0131n yan\u0131nda her y\u0131l yurti\u00e7inden ve d\u0131\u015f\u0131ndan 30-40 bin ki\u015filik g\u00f6\u00e7 al\u0131yor. Di\u011fer yandan artan turist say\u0131s\u0131 nedeniyle otob\u00fcs, minib\u00fcs, kamyon, panelvan, karavan ve binek ara\u00e7 talebi y\u00fckseliyor. Ancak bu g\u00fczel \u015fehrin ya\u015fanabilirli\u011fini korumak i\u00e7in, hava kirlili\u011fini engellemek i\u00e7in, trafik sorununun \u00e7\u00f6z\u00fclmesi gerekiyor. \u00d6n\u00fcm\u00fczdeki belediye se\u00e7imleri tamamland\u0131ktan sonra, Antalya B\u00fcy\u00fck\u015fehir Belediyesi\u2019nden en b\u00fcy\u00fck beklentimizin bu olmas\u0131 gerekti\u011fini d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum\u201d diye konu\u015ftu.\nAsgari \u00fccret de\u011ferlendirmesi\n
Bug\u00fcnlerde \u00f6nemle takip edilen bir konunun asgari \u00fccret oldu\u011funu s\u00f6yleyen ATSO Ba\u015fkan\u0131 Bahar, yeni asgari \u00fccret ile ocak ay\u0131nda hemen her t\u00fcr mal ve hizmette fiyat art\u0131\u015flar\u0131 ya\u015fanaca\u011f\u0131n\u0131 s\u00f6yledi. Bahar, \u201cAncak bu kez, enflasyonu besleyen \u00fc\u00e7 ana damar olan \u00fccret art\u0131\u015f\u0131, kur art\u0131\u015f\u0131 ve reel talep art\u0131\u015f\u0131ndan son iki damar, k\u0131smen kontrol alt\u0131na al\u0131nm\u0131\u015f durumda. Bu nedenle \u00f6n\u00fcm\u00fczdeki aylarda sadece \u00fccretler kanal\u0131ndan enflasyona g\u00fc\u00e7l\u00fc etki gelecek. Bu y\u0131l ara zam olmayaca\u011f\u0131 daha \u00f6nce a\u00e7\u0131kland\u0131. Bu nedenle 2024\u2019\u00fcn temmuz ay\u0131ndan itibaren enflasyonda h\u0131zl\u0131 gerileme g\u00f6rece\u011fiz. Bu a\u00e7\u0131dan biz asgari \u00fccrette y\u0131lda bir kez art\u0131\u015f yap\u0131lmas\u0131n\u0131 destekliyoruz. Tabi i\u015fin bir de k\u00fcresel rekabet boyutu var. \u015eimdi asgari \u00fccrete y\u00fczde 40 zam gelirse, i\u015fverene maliyet dolar baz\u0131nda 800 dolara yakla\u015fm\u0131\u015f olacak ki; bu \u015fimdiye dek \u015fahsen benim g\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fcm en y\u00fcksek dolar bazl\u0131 maliyet olacak. Tekstil, haz\u0131r giyim, mobilya gibi sekt\u00f6rlerimizin d\u0131\u015f ticareti, hem ihracat hem ithalat boyutunda bundan olumsuz etkilenecek. Asgari \u00fccret d\u00fczeyi maalesef bu sekt\u00f6rlerde kay\u0131t d\u0131\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 da art\u0131rabilir\u201d dedi.\n
TBMM\u2019de g\u00f6r\u00fc\u015f\u00fclen torba kanun \u00e7al\u0131\u015fmas\u0131 oldu\u011funu belirten Ali Bahar, bu d\u00fczenlemeyle firmalara hem kendileri taraf\u0131ndan tevkif edilen hem de kendilerinden tevkif edilen KDV\u2019den dolay\u0131 bir sorumluluk getirildi\u011fine dikkat \u00e7ekti. Bahar \u015fu \u00e7a\u011fr\u0131da bulundu:\n
\u201cAncak burada vadeli sat\u0131\u015flar\u0131n g\u00f6z ard\u0131 edilmesi gibi bir durum s\u00f6z konusu. E\u011fer endi\u015felerimiz do\u011fruysa, vadeli sat\u0131\u015flarda, KDV tutar\u0131n\u0131n tevkif edilen k\u0131sm\u0131n\u0131n, 90 g\u00fcn beklenmeden tahsil edilmesi gibi bir durum ortaya \u00e7\u0131k\u0131yor. Firmalar b\u00fcy\u00fck bir finans y\u00fck\u00fc alt\u0131na girdikleri gibi, hem kendileri taraf\u0131ndan tevkif edilen KDV\u2019den, hem de kendilerinden tevkif edilen KDV\u2019den sorumlu oluyor. Bu hatadan bir an \u00f6nce d\u00f6n\u00fclmesini bekliyoruz. Maalesef burada b\u00fcy\u00fck bir hakkaniyetsizlik olu\u015facak. Finans\u0131n bu kadar pahal\u0131 ve zor bulundu\u011fu bir konumda, b\u00f6yle bir y\u00fck, ta\u015f\u0131nmas\u0131 \u00e7ok zor bir y\u00fckt\u00fcr. Biz her zaman, g\u00f6r\u00fc\u015flerimizi, katk\u0131lar\u0131m\u0131z\u0131, y\u00fcksek sesle ama yap\u0131c\u0131 bir dille g\u00fcndeme getiriyoruz. Ve bunu kanun yap\u0131c\u0131ya, yani devletimize sahadan bilgilendirme ve yard\u0131m, \u00fcyelerimize ve ekonomimize de bir katma de\u011fer olarak de\u011ferlendiriyoruz.\u201d\n\n","created_at":"2023-12-26T19:54:10.000000Z","updated_at":"2023-12-26T19:54:10.000000Z"}