Okullara körebe ve köşe kapmaca dönemi geri geliyor

Okullara körebe ve köşe kapmaca dönemi geri geliyor ANKARA-BHA Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce günümüzde yerini dijital oyunlara bırakan “çatlak patlak”, “istop”, “çömlek”, “bızbız” , “beştaş”, “altın bilezik”, “gölge kovalamaca”, “köşe kapmaca”, “mendil kapmaca”, “seksek”, “tombik”, “yağ satarım bal satarım” gibi daha birçok geleneksel çocuk oyununun yaşatılması için çalışma başlatıldı. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine...

{"id":83816,"news_id":15687283,"detail":"Okullara k\u00f6rebe ve k\u00f6\u015fe kapmaca d\u00f6nemi geri geliyor\n

ANKARA-BHA\nTemel E\u011fitim Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcnce g\u00fcn\u00fcm\u00fczde yerini dijital oyunlara b\u0131rakan \u201c\u00e7atlak patlak\u201d, \u201cistop\u201d, \u201c\u00e7\u00f6mlek\u201d, \u201cb\u0131zb\u0131z\u201d , \u201cbe\u015fta\u015f\u201d, \u201calt\u0131n bilezik\u201d, \u201cg\u00f6lge kovalamaca\u201d, \u201ck\u00f6\u015fe kapmaca\u201d, \u201cmendil kapmaca\u201d, \u201cseksek\u201d, \u201ctombik\u201d, \u201cya\u011f satar\u0131m bal satar\u0131m\u201d gibi daha bir\u00e7ok geleneksel \u00e7ocuk oyununun ya\u015fat\u0131lmas\u0131 i\u00e7in \u00e7al\u0131\u015fma ba\u015flat\u0131ld\u0131.\n\nOkul \u00f6ncesi, ilkokul ve ortaokul \u00f6\u011frencilerine y\u00f6nelik belirlenen 100 geleneksel \u00e7ocuk oyununun nas\u0131l oynand\u0131\u011f\u0131n\u0131 i\u00e7eren \u201cY\u00fcz Y\u00fcze 100 \u00c7ocuk Oyunu\u201d adl\u0131 k\u0131lavuz kitap ve bu oyunlara ili\u015fkin videolar haz\u0131rland\u0131.\n\nMilli E\u011fitim Bakan\u0131 Yusuf Tekin, konuya ili\u015fkin yapt\u0131\u011f\u0131 a\u00e7\u0131klamada, \u00e7ocuklar\u0131n d\u00fcnyay\u0131 oyun yoluyla \u00f6\u011frendiklerini, \u00e7al\u0131\u015fma ve toplumsal ya\u015fam i\u00e7in duyulan \u00f6zg\u00fcvenin erken ya\u015fta oyunla tan\u0131\u015farak elde edildi\u011fini anlatt\u0131.\n\n\u201cEkran ba\u011f\u0131ml\u0131l\u0131\u011f\u0131, obezite gibi bir\u00e7ok farkl\u0131 sorunla m\u00fccadele etmenin en kolay yolu, \u00e7ocuklar\u0131m\u0131z\u0131 geleneksel oyunlar\u0131m\u0131za y\u00f6nlendirmekten ge\u00e7er.\u201d vurgusunu yapan Tekin, ayn\u0131 zamanda de\u011ferleri gelecek nesillere aktararak k\u00fclt\u00fcr\u00fc ya\u015fatman\u0131n da \u00f6nemli bir par\u00e7as\u0131n\u0131n geleneksel \u00e7ocuk oyunlar\u0131 oldu\u011funu belirtti.\n\nBakan Tekin, bakanl\u0131\u011f\u0131n haz\u0131rlad\u0131\u011f\u0131 yeni bir \u00e7al\u0131\u015fmaya ili\u015fkin \u015fu bilgileri verdi:\n\n\u201cK\u00fc\u00e7\u00fckten b\u00fcy\u00fc\u011fe her ya\u015ftan bireyin \u00f6\u011frenmesi ve ya\u015fama d\u00e2hil edebilmesi amac\u0131yla mesai arkada\u015flar\u0131m\u0131z\u0131n b\u00fcy\u00fck bir \u00f6zveriyle haz\u0131rlad\u0131\u011f\u0131 oyun kitab\u0131m\u0131z\u0131 sizlere sunuyoruz. Kitab\u0131n haz\u0131rlanmas\u0131nda eme\u011fi ge\u00e7en mesai arkada\u015flar\u0131ma te\u015fekk\u00fcr ediyor, bu de\u011ferli \u00e7al\u0131\u015fman\u0131n \u00e7ocuklar\u0131m\u0131za hay\u0131rl\u0131 olmas\u0131n\u0131 diliyorum.\u201d\n\nTekin, \u015funlar\u0131 kaydetti:\n\n\u201c\u00c7ocuk oyunlar\u0131, en etkili \u00f6\u011frenme ve geli\u015fme arac\u0131d\u0131r. Oyun s\u0131ras\u0131nda \u00e7ocuk bir\u00e7ok \u015feyi dener, d\u0131\u015f d\u00fcnyay\u0131 ke\u015ffeder, insanlar\u0131 g\u00f6zlemler, kurallar\u0131 \u00f6\u011frenir, s\u0131n\u0131rlar\u0131 kavrar, insanlarla ileti\u015fim kurmay\u0131 \u00f6\u011frenir, temel becerilerini geli\u015ftirir, \u00f6zelliklerini fark eder ve kendini geli\u015ftirir. Bu nedenle \u00e7ocuk oyunlar\u0131yla b\u00fcy\u00fcyen evlatlar\u0131m\u0131z kendisini ifade etme becerisi kazan\u0131r. Oyun oynayarak, yeni bilgiler \u00f6\u011frenerek sa\u011fl\u0131kl\u0131, mutlu ve ba\u015far\u0131l\u0131 bir hafta ge\u00e7irmenizi dilerim.\u201d\n\nOkul bah\u00e7elerinde fiziki d\u00fczenlemelere gidilecek\n\nTemel E\u011fitim Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcnce haz\u0131rlanan k\u0131lavuz kitap ve videolarla hem \u00f6\u011frenciler hem de \u00f6\u011fretmenler 100 geleneksel \u00e7ocuk oyununun kurallar\u0131n\u0131, nas\u0131l ve ka\u00e7 ki\u015fiyle oynand\u0131\u011f\u0131n\u0131 ve oyunlarda hangi materyallerin kullan\u0131ld\u0131\u011f\u0131n\u0131 \u00f6\u011frenecek.\n\nBu kapsamda \u00f6zellikle okul bah\u00e7eleri olmak \u00fczere okulun t\u00fcm elveri\u015fli alanlar\u0131nda \u00e7ocuk oyunlar\u0131na y\u00f6nelik fiziki d\u00fczenlemelere gidilecek. Bu sayede okullarda geleneksel \u00e7ocuk oyunlar\u0131na daha fazla yer verilerek t\u00fcm illerde \u00f6zellikle bahar aylar\u0131nda geleneksel \u00e7ocuk oyunlar\u0131 \u015fenlikleri d\u00fczenlenmesi hedefleniyor.\n\nGeleneksel \u00e7ocuk oyunlar\u0131n\u0131n tekrar g\u00fcn y\u00fcz\u00fcne \u00e7\u0131kar\u0131lmas\u0131 i\u00e7in \u00e7al\u0131\u015fma ba\u015flatan Temel E\u011fitim Genel M\u00fcd\u00fcrl\u00fc\u011f\u00fcnce haz\u0131rlanan uygulama kitab\u0131nda, \u00e7ocuklar\u0131n ve gen\u00e7lerin bili\u015fsel, fiziksel, sosyal ve duygusal iyi olma durumunu ve sosyal y\u00f6nlerini geli\u015ftirece\u011fi, \u00f6\u011frencilerin do\u011fal ortamda ve okulda arkada\u015flar\u0131yla uyum i\u00e7erisinde oynayarak vakitlerini daha iyi de\u011ferlendirebilmelerine imk\u00e2n sa\u011flayacak oyunlar yer al\u0131yor.\n\nUygulama kitab\u0131yla \u00e7ocuklar i\u00e7in geleneksel oyunlar\u0131n \u00f6nemi ve oyunun e\u011fitimdeki farkl\u0131 i\u015flevleri temelinde fark\u0131ndal\u0131k olu\u015fturularak \u00e7ocuklar\u0131n daha \u00e7ok s\u0131n\u0131f ortam\u0131 d\u0131\u015f\u0131nda geleneksel \u00e7ocuk oyunlar\u0131yla bulu\u015fturulmas\u0131 hedefleniyor.\n\nDe\u011ferleri gelecek nesillere aktararak k\u00fclt\u00fcr\u00fc ya\u015fatman\u0131n \u00f6nemli bir par\u00e7as\u0131 olan geleneksel oyunlar\u0131n k\u00fc\u00e7\u00fckten b\u00fcy\u00fc\u011fe her ya\u015ftan bireyin \u00f6\u011frenmesi ve ya\u015famlar\u0131na d\u00e2hil edebilmesi ama\u00e7lan\u0131yor.\n","created_at":"2023-12-19T07:28:07.000000Z","updated_at":"2023-12-19T07:28:07.000000Z"}