Tokat Eğitim Bir Sen: “Öğretmensiz millet olunmaz”

Tokat Eğitim Bir Sen: “Öğretmensiz millet olunmaz”     24 Kasım Öğretmenler Günü için Başkan Şaban Ceylan’ın mesajı şöyle oldu: “İnsan, mekân ve zaman ilişkisinin her işe, oluşa, olguya, işleyişe ve ilişkiye yön veren, yöntem ve içerik oluşturan süreç ve sonuçların her biri, doğrudan ya da dolaylı olarak eğitimin ürünü ve birikimidir. Bu yüzden eğitim,...

{"id":82619,"news_id":15686086,"detail":"Tokat E\u011fitim Bir Sen: \u201c\u00d6\u011fretmensiz millet olunmaz\u201d\n

\u00a0\n

\u00a0\n

24 Kas\u0131m \u00d6\u011fretmenler G\u00fcn\u00fc i\u00e7in Ba\u015fkan \u015eaban Ceylan\u2019\u0131n mesaj\u0131 \u015f\u00f6yle oldu:\n

\u201c\u0130nsan, mek\u00e2n ve zaman ili\u015fkisinin her i\u015fe, olu\u015fa, olguya, i\u015fleyi\u015fe ve ili\u015fkiye y\u00f6n veren, y\u00f6ntem ve i\u00e7erik olu\u015fturan s\u00fcre\u00e7 ve sonu\u00e7lar\u0131n her biri, do\u011frudan ya da dolayl\u0131 olarak e\u011fitimin \u00fcr\u00fcn\u00fc ve birikimidir. Bu y\u00fczden e\u011fitim, hem bilim hem de hizmet noktas\u0131nda vazge\u00e7ilemez, ertelenemez, yok say\u0131lamaz, devre d\u0131\u015f\u0131 b\u0131rak\u0131lamaz, alternatifi olu\u015fturulamaz bir konumdad\u0131r.\n

\u00d6\u011fretmenlik, insanl\u0131\u011f\u0131n en kadim ve \u00f6nemli mesleklerinden biridir. \u00d6\u011fretmen, \u00e7ocuklar\u0131m\u0131z\u0131n \u015fuur sermayesini art\u0131rma, bilgi haznesini zenginle\u015ftirme, idrak zeminini g\u00fc\u00e7lendirme, hikmeti ke\u015ffetme, hakikate ula\u015fma yolculu\u011funda hem rehber hem de rol modeldir. \u00d6\u011fretmen, e\u011fitim sisteminin \u00f6znesi, as\u0131l unsurudur. Bir e\u011fitim sistemi ancak \u00f6\u011fretmeni kadar g\u00fc\u00e7l\u00fcd\u00fcr, ba\u015far\u0131l\u0131d\u0131r. \u00d6\u011fretmenlik, insanla, insan\u0131n ahlaki, duygusal de\u011ferleri ile do\u011frudan ilgili oldu\u011fu i\u00e7in, g\u00f6revi en hassas, sorumlulu\u011fu \u00e7ok y\u00fcksek meslektir. \u00c7\u00fcnk\u00fc nesiller onlar\u0131n ellerinde var veya yok olur. \u00d6\u011fretmenlik, g\u00f6n\u00fcl vererek, her zaman taze heyecanlarla yap\u0131lmas\u0131 gereken bir sanatt\u0131r.\n

\u00d6\u011fretmenli\u011fin uzun y\u0131llard\u0131r hak etti\u011fi de\u011feri g\u00f6rmedi\u011fi hazin bir realitedir. \u00d6\u011fretmenlere sunulan maddi imk\u00e2nlar\u0131n yetersizli\u011fi nedeniyle \u00f6\u011fretmenlik tercih edilen bir meslek olmaktan giderek \u00e7\u0131km\u0131\u015f, \u00f6\u011frencilerin hayallerini s\u00fcsleyen bir meslek alg\u0131s\u0131ndan uzakla\u015fm\u0131\u015ft\u0131r.\n

\u00d6\u011fretmenlerimiz, tatmin etmeyen \u00fccretten sosyal sayg\u0131nl\u0131\u011fa, \u00e7al\u0131\u015fma \u015fartlar\u0131ndan baz\u0131s\u0131 \u00f6l\u00fcmle sonu\u00e7lanan \u015fiddetin ma\u011fduru olmaya kadar bir\u00e7ok zorlukla ba\u015f etmek durumunda kalm\u0131\u015flard\u0131r.\n

Bilginin sosyal, k\u00fclt\u00fcrel, teknolojik, ekonomik t\u00fcm alanlardaki geli\u015fmeleri do\u011frudan etkiledi\u011fi d\u00fcnyam\u0131zda, topyek\u00fbn kalk\u0131nma idealimiz, \u00f6\u011fretmenlerimizin sorumlulu\u011fuyla ayn\u0131 oranda sayg\u0131nl\u0131\u011f\u0131n\u0131 da art\u0131racak mahiyette olmal\u0131d\u0131r. \u00d6\u011fretmenlerin, on y\u0131llar boyunca birbiri \u00fczerine eklenmi\u015f pek \u00e7ok sorunu bulunmaktad\u0131r. \u00d6ncelikle \u00f6\u011fretmenlik mesle\u011fi itibar erozyonu ya\u015famakta ve mesle\u011fin stat\u00fcs\u00fc tart\u0131\u015f\u0131lmaktad\u0131r.\n

Say\u0131s\u0131 ge\u00e7en y\u0131llardaki art\u0131\u015f\u0131na paralel olarak \u00f6\u011fretmenlerin sorunlar\u0131 da artm\u0131\u015f; al\u0131nan kararlar hayata ge\u00e7irilememi\u015f, verilen s\u00f6zler unutulmu\u015f, talepler say\u0131sal \u00e7o\u011funlu\u011fun g\u00f6lgesinde g\u00f6rmezden gelinmi\u015ftir.\n\nMill\u00ee E\u011fitim \u015e\u00fbras\u0131\u2019nda al\u0131nan, \u201c\u00d6\u011fretmen ve y\u00f6neticilerin ekonomik durumlar\u0131n\u0131n iyile\u015ftirilmesi amac\u0131yla her y\u0131l kas\u0131m ay\u0131nda bir maa\u015f tutar\u0131nda ikramiyenin verilmesi, ek ders \u00fccretinin art\u0131r\u0131lmas\u0131, g\u00f6rev al\u0131nan projeler i\u00e7in ek ders \u00fccreti tahakkuk ettirilmesi, e\u011fitim kurumu y\u00f6neticilerine makam tazminat\u0131 \u00f6denmesi, ek ders \u00fccretlerinin ve emekli kesintisine tabi olmayan t\u00fcm ek \u00f6demelerin emekli maa\u015flar\u0131na yans\u0131t\u0131lmas\u0131\u201d kararlar\u0131 da hayata ge\u00e7irilmemi\u015ftir.\n\n

\u0130lme, irfana ve \u00e2lime sayg\u0131y\u0131 esas alan bir medeniyetin devam\u0131 olan T\u00fcrkiye\u2019de, \u00f6\u011fretmenlere, y\u00fcr\u00fctt\u00fckleri mesle\u011fin maddi kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 hakk\u0131yla \u00f6denmez gerekli sayg\u0131 g\u00f6sterilmezse yar\u0131nlar\u0131m\u0131z\u0131n g\u00fcvencesi \u00e7ocuklar\u0131m\u0131z\u0131n ve gen\u00e7lerimizin daha iyi bir gelecek, daha g\u00fc\u00e7l\u00fc bir T\u00fcrkiye, daha adil bir \u00fclke hedefinde sorumluluk hissedip almalar\u0131\u00a0 zorla\u015facakt\u0131r.\n

\u00a0\n

Biz, \u00f6\u011fretmenlik mesle\u011fine de\u011fer vermenin ve \u00f6nemini anlatman\u0131n belirlenmi\u015f bir g\u00fcne hapsedilmesini, belirlenen g\u00fcn\u00fcn de mesle\u011fimizin \u00f6nem ve de\u011ferinin anla\u015f\u0131lmas\u0131 \u00e7al\u0131\u015fmalar\u0131ndan \u00e7ok ideolojik endoktrinasyon i\u00e7in kullan\u0131lmas\u0131n\u0131 do\u011fru bulmuyoruz. \u00d6\u011fretmenlerimizin hak etti\u011fi sayg\u0131y\u0131 g\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fc bir T\u00fcrkiye foto\u011fraf\u0131 ortaya \u00e7\u0131kana kadar her zaman ve zeminde m\u00fccadele etmeyi s\u00fcrd\u00fcrece\u011fiz.\u201d\n","created_at":"2023-11-24T10:36:33.000000Z","updated_at":"2023-11-24T10:36:33.000000Z"}